آرشیو آذر ماه 1401

مرجع تخصصی مقالات سئو محتوا، سئو تکنیکال

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

با روش های جید سئو آشنا شوید


اون عبارتی که میگفت محتوا یه پاد شاه محسوب میشه و در قبلی بوسیله متخصصای بهینه سازی پذیرش گردیده بود این روزا کاربرد خودش رو از دست داده.

سال جاری هم یه سال فعال برای گوگل محسوب می‌شد. بروزرسانی های متعددی که این مجموعه در سه ماه قبل ایفا داده سبب ساز یسری تغییرات کبیر در روش مدیر چگونگی بهینه سازی و شرکتهای متعدد شدن. 

آموزش تخصصی سئو



در 8 سپتامبر یه وبینار درباره سه روشی که در بهینه سازی عوض شده برگزار شد.

درین مقاله از بهینه سازی روز اینجانب میخوام خلاصه اون وبینار رو براتون توضیح بدم تا شما هم بتونین اون سه طرز رو بشناسین و در بیزنس خودتون ازشون به کارگیری کنین.

گوگل هم تغییرایی رو که جاری ساختن کرده به مخاطبا ارائه داده و در‌پی میتونین اونا رو مشاهده کنین. مقاله پیشین اینجانب رو در ارتباط با فرآیند seo را هم مطلقا بخونید.

پخش‌کننده صوت
پادکست 3 شیوه بهینه سازی
Change Playback Rate1x
Skip Backward
Play Pause
Jump Forward
Share This Episode
00:00
14:45
ولی چه چیزایی تغییر و تحول کردن؟

MUM Al :MUM: یه سبک از هوش تصنعی محسوب میشه که میتونه پردازش داده ها رو بصورت جدیدتر، سریع خیس و عظیم خیس به کاربرا ارائه بده.

این قضیه به گوگل یاری میکنه تا تبدیل متن به متن رو رئیس کنه. با این عمل، بضاعت گوگل در ادراک متن های مخاطبان و ادراک اون مطالب از مدام بیشتر گردیده.

مقررات تغییر‌و تحول خصوصیت های SERP: در ده سال های قبل SERP خیلی تغییر کرده.

این روزا هم نفوذ گوگل خیلی بیشتر از پیشین گردیده و شما می بایست بدین مسئله بیشتر از پیشین اعتنا داشته باشین.

هسته مهم همت: مدام سریعتر شدن و یا این که تمیزتر شدن گوگل بدین مضمون‌ وجود ندارد که شما هم فایده کردین.

همونطوری که گوگل سال های زیادیه که به ما میگه Core Web Vitals و سرعت یه وب سایت مهمترین عاملا برای موفقیتتون هستن

البته وضع مدام اینجوری نمیمونه و شما بایستی خودتون رو با تغییرات نو تطبیق به این تا بتونین مخاطبای بیشتری رو به سمت خودتون بکشونین و مخاطبای فعلیتون رو راضی نگه دارین.

سرعتی که گوگل داره این تغییرات رو ساخت میکنه خیلی بیشتر از اون چیزیه که در سالای قبل اون رو میدیدیم.

البته مجموعاَ می بایست بدونین که گوگل به لطف MUM تونست تغییرای متعددی رو در 12 ماه قبلی مثل T5 ساخت‌و‌ساز کنه.

اگه میخواین درباره T5 بیشتر بدونین بهتره بهتون بگم که اون به مورد تحولات جابجایی متن به متن، و کیفیت پیشرفت نحوه های سریع خیس گوگل برای پردازش سریع خیس داده ها از نگاه زبانی و معنایی مربوط میشه.

MUM هم به ما این قابلیت رو میده که با سرعت بیشتری این محاسبات رو اعمال بدیم.

ادله مداقه این مورد و فناوری هایی مثل اون برای گوگل اینه که با استعمال اونا میتونه توانگری خودش رو برای اثر گذاشتن روی مشاغلی مثل تجارت خویش شما بیشتر کنه.

البته برای خیلی ازکسب و همت مثل بیزنس خودتون در قضیه بهینه سازی، برای بدست آوردن مخاطبای بیشتر صرفا نباید روی کلیدواژه های بیشتر توجه بشه، و بایستی به مورد ها دیگه هم اعتنا کنین.

ولی به احتمال زیاد هم در آتی تکامل های بیشتری واقعه میفته و کلمه ها کلیدی که پیش از این سکو بندی شدن همت بهتری از خودشون نشون میدن و میتونن سبب ساز بشن که استخراج و برنامه کودکان رونق بیشتری پیدا کنه.

به دنبال به‌این مقاله بیشتر می‌پردازم و مواقعی رو که تغییر‌و تحول کردن بهتون فراگیری میدم تا شما هم بتونین اونا رو در استحصال و برنامه کودک در حیث داشته باشین.

اون چیزی که عموم در جست و جویبار اون هستن: روی داد های زنده
عبارات کلیدی که یه ربطی به کنسرت ها و اکران ها یا این که ورزشگاه ها داشتن هر سال دارن پرورش بیشتر و طرفدارای بیشتری پیدا میکنن.

همینطور جست و جو درباره کنسرت ها در سطح عالم حدود 500 درصد ارتقاء پیدا کرده.

همینطور بهتره اینو هم بدونین که جست و جوهایی که به یافتن ماشین های مجاورت اینجانب ربط دارن یه پرورش خوب 300 درصدی داشتن.

یک‌سری مثال از اونا رو هم ببینین: ماشین های مجاورت اینجانب رو در‌این انتها هفته رو اکران بده2021، ماشینای مجاورت اینجانب رو درین پایان هفته برام اکران بده.

جست و جوهایی هم که درباره ورزشگاه ها بودن یه رویش 600 درصدی داشتن.

یسری از اون جست و جو ها رو هم براتون آوردیم که شما میتونین تعدادی گزینه از اونا رو به دنبال ببینین: نمودار ترازو کاهش صندلی های استادیوم، نمودار ترازو صندلی های ورزشگاه BOSCH، طرح نشستن ورزشگاه و مبلی.

همونطوری که در پیشین هم یه اشاره ای بهش داشتیم یه مثال از جست و جو های دیگه ای که رویش خیر و خوبی داشتن جست و جوهای مرتبط با موسیقی هستن که در سراسر دنیا بیشتر از 400 درصد ارتقا یافت کردن.

بازم براتون یسری از این جست و جوها رو آوردیم تا شما بتونین باهاشون آشنا بشین: موسیقی زنده مجاورت اینجانب، موسیقی زنده امشب مجاورت اینجانب، رستوران هایی که موسیقی زنده دارن مجاورت اینجانب.

بهتر اکنون که‌این مسئله رو متوجه شدین بهتره روی یه کلیدواژه عالی برای خودتون تمرکز کنین و با اعتنا به مواقعی که گفته شد ازاون برای بهبود استخراج و انیمیشن به کار گیری کنین.

همینطور بدین قضیه هم اعتنا کافی داشته باشین که‌این روزا کارایی یه دسته از اصطلاحای بهتر درباره یه زمینه خاص خیلی میتونه موثرتر از این باشه که شما تنها روی کشف کردن یسری کلیدواژه اعتنا کنین.

گزینه دیگه ای که عموم دنبالش میگردن: خرید در دکان
جست و جو هایی که به مفاد مجاورت مشتریا اشاره دارن بیشتر از 200 درصد ارتقاء کشف کردن.

جست و جو هایی که در این باره وجود دارن رو میشه براشون یک سری نمونه آورد که تعدادی مثال از اونا رو میتونین در پی ببینین:

کدام رستوران ها در اطراف اینجانب گشوده هستن، رستوران های فست فودی که در حوالی اینجانب گشوده هستن و یا این که مواقعی مثل داروخانه هایی که در اطراف اینجانب گشوده هستن.

جست و جوهایی که مرتبط با خرید تشک هستن هم پیوسته ارتقا داشتن که میتونین در‌پی یسری مثال از اونا رو هم ببینین: مغازه های دور و بر اینجانب، دکان هایی که تخفیف میدن در اطراف اینجانب، مغازه های تشک مجاورت اینجانب.

همینطور یسری جست و جوها هم که درباره دکان های 24 ساعته هستن هم رو به ارتقا بودن، و بیشتر از 80 درصد ارتقاء یافت کردن.

چندین مثال از اونا رو هم بهتره که ببینین: مغازه های 24 ساعته دور و اطراف اینجانب، رستوران های 24 ساعته گوشه و کنار اینجانب.

در‌این نصیب یسری جست و جو هم هستن که به عنوان جست و جوهایی برای فروشگاه های گشوده محیط اینجانب شناخته میشن، که نزدیک به 40 درصد ارتقاء جستن.

گشوده هم میخوایم یه مثال از اونا رو بهتون یاد‌آوری کنیم: دکان های تایر گشوده مجاورت اینجانب.

که فی مابین این مواقعی که گفتیم، آیتم جست و جوهایی که درباره فروشگاه های مدام گشوده هستن، در حین تمامی گیری ویروس تغییر تحول متعددی کرده.

همینطور مطلقا شما این مسئله رو میدونین که یه عاملی که درین زمان ارتقا پیدا کرده طعام میل کردن در فضای گشوده بوده.

اگه شما بتونین مداقه این جست و جوها رو و همینطور طرز استعمال از اونا تحت عنوان یه نقطه مثبت برای حصول و برنامه خردسالان خاطر بگیرین

در اون صورته که میتونین در موقعیت متغیر هم سودآوری خیر و خوبی رو برای حصول و برنامه کودکان داشته باشین و کاری کنین که در‌این حالت هم مشتریاتون راضی باشن و روز آپ دیت به تعدادشون اضافه بشه.

خصوصیت هایی که SERP گوگل داره و راهی که پیش روی خودتون دارین
خصوصیت هایی که SERP داره در زمان این تغییرایی که صورت گرفته به یک کدام از موردها اصلی برای گوگل تبدیل شدن.

در تصویر ذیل شما میتونین یه تصویر کوتاه گردیده از خصوصیت های مختلفی که SERP داره و نواسانایی که داشته رو ببینین.

همینطور این مسئله هم میتونه براتون مداقه داشته باشه که الان دیگه گوگل میتونه جست و جوهای فارغ از برند رو هم ایفا بده.

همینطور اون میتونه این زمینه رو فهم کنه که در کی و کجا پیوندای سایتای گوناگون رو در قبال جست و جوهای فارغ از برند با MUM قرار بده.

اگه تمامی این کارا اعمال بشن، نتیجش این میشه که پیوندای جست و جویبار وبسایتای گوناگون در SERP پرکارتر میشن.

البته اگه بخواین یه معنا کلی درباره خصوصیت های SERP بدونین میتونین اینجوری در لحاظ بگیرین که معنا کلی اون، به بضاعت خودتون در تجدید لحاظ کردنتون درباره اسم تجاریتون در هنگام جست و جوی بار مخاطباتون بستگی داره.

براین اساس این خصوصیت قطعا یه دلیل کاهش تواناییتون برای ارتقا واحد سنجش مشتریاتون محسوب نمیشه.

بلکه کلیه اینا به توانگری خودتون در قضیه ساخت‌و‌ساز استراتژی های مختلفتون برای بیزنس خودتون برمیگرده.

اگه شما بتونین یسری استراتژی نو و غالب داشته باشین که منجر ارتقاء مشتریاتون و ارتقا فرآیند خرید اونا بشه، این عمل میتونه براتون خیلی اثر گذار باشه.

شما میتونین برای بهبود و ارتقا استراتژی های پیروز خودتون از یسری خصوصیت عالی، مثل به کار بستن از نظرسنجی ها و سئو های عالی برای صفحه ها اساسی وبسایتتون و یا این که اکران بیشتر لینک و پیوند های وبسایتتون با به کارگیری از این سئو ها به کار گیری کنین.

حال این افراد چگونه باید صفحات AMP را حذف نمایند؟


چه‌گونه صفحات AMP خود را از حاصل جستجوهای گوگل حذف نماییم؟
در‌حالتی که شما در تارنما خود صفحات (AMP Accelerated mobile pages) یا صفحه های موبایلی مالامال شتاب دارید و آنان نتایجی که شما انتظار دارید را برای شما ایجاد کرد نمیکنند و قصد حذف کردن آن‌ها را دارید تا پایان این مقاله با ما هم پا باشید. 

آموزش تخصصی سئو



در‌این نوشته‌ی علمی ما توضیحاتی که به وسیله گوگل برای حذف صفحه های AMP منتشر گردیده‌است را برای شما آورده ایم.

اخیرا گوگل یک فایل Help یا آموزش در قسمت Developer خود منتشر نموده و در آن توضیحاتی برای حذف صفحه ها AMP برای وب مستر ها و طراحان سایت ها منتشر نموده است.

شاید بپرسید که چرا باید صفحه های AMP را حذف نمود؟

مگر مشکلی راجع‌به با این صفحه ها وجود دارد؟

مگر خود گوگل تاکید بر ساخت این صفحات در وب سایت ها ننموده بود؟

درست است گوگل بر ایجاد صفحات AMP در سایت بسیار تاکید کرده است و قصد ندارد به کاربران بگوید که این صفحه ها را از وب سایت خود حذف نمایند،

اما چنانچه صاحبان وبسایت ها صفحات AMP در وب سایت خود داشته باشند که خواسته های آنها‌را بدان طور که انتظار دارا‌هستند بر آورده ننماید و مشکلاتی درباره‌ی با آن صفحه ها AMP وجود داشته باشد که برای وب سایت دردسر ساز خواهد شد

هم اکنون این افراد به چه شکل باید صفحات AMP را حذف نمایند؟

درین نوشته‌ی علمی که بوسیله گوگل منتشر شده است، توضیح داده گردیده‌است که صاحبان وبسایت ها چگونه میتوانند صفحه ها AMP را سوای آنکه مشکلی برای وبسایت تشکیل داد شود حذف نمایند.

در زیر سه راهکار ارائه شده بوسیله گوگل برای حذف صفحه های AMP آورده شدده است:

خط مش عمل نخستین: حذف صفحات AMP از جستجوهای گوگل
مراحل ذیل می‌تواند صفحات AMP را از جستجوهای گوگل حذف نماید بدون آنکه برای کاربران سایت شما اروری نمایش دهد:

در سورس کد صفحه ها کانونیکال لینک rel=”amphtml” را حذف کنید.

تنظیماتی در سرور خود ایجاد نمائید که یکی‌از ریدایرکت های HTTP 301 و یا HTTP 302 (مربوط به انتقالات مستمر صفحه ها) را برای صفحاتی AMP حذف شده به مخاطب نمایش دهند.

یک ریدایرکت از صفحه AMP حذف شده به شیت کانونیکال مرتبط با آن تولید نمائید.

برای اعتقاد از حذف شدن صفحات خود، آنها را در گوگل بازرسی نمایید و جستجو فرمایید که آیا شیت شما یافت میگردد یا خیر.

در شرایطی که تعداد صفحه ها حذف شده شما زیاد میباشد و شما نمی خواهید بازرسی کیند که آیا آحاد صفحه ها شما به درستی حذف شده اند یا خیر می توانید از Accelerated Mobile Pages Report به کارگیری فرمائید.

این نصیب به شما گزارشی از تعداد صفحات AMP وب سایت شما که به وسیله گوگل کراول شده و ایندکس گذاری شده اند میدهد و در شرایطی که صفحه های مد نظر شما به درستی حذف شده باشند

دیگر در‌این لیست نمایش داده نخواهند شد.

شیوه کار دوم: حذف صفحه های AMP از پلتفرم های غیر مرتبط با گوگل
با استفاده از این اسلوب می توانید صفحه ها AMP مد حیث خود را از جستجوهای گوگل و کش AMP گوگل (Google AMP Catch) حذف فرمائید در حالیه پرمالینک ها یا پیوندهای یکتای مربوط به این صفحه های را محافظت فرمائید.

پروسه پیاده سازی این روش به تفصیل پایین میباشند:

از سورس کد برگه کانونیکال لینک rel=”amphtml” را حذف کنید.

متا تگ “noindex” را به صفحات مد حیث خود اضافه نمایید تا با به کارگیری از این راه مانع کروال شدن صفحات خود توسط ربات های گوگل شوید.

یک نقشه وبسایت جدید برای وب سایت خود ایجاد فرمائید و در آن صفحات AMP حذف شده را نظر نکنید، بعد از آن نقشه وبسایت جدیدی را در گوگل وب مستر تولز و کنسول جستجوی گوگل، جایگزین نقشه سایت پیشین فرمایید.

برای باور از حذف شدن صفحه ها مد لحاظ خود، آن‌ها را در گوگل بازرسی فرمایید و جستجو کنید که آیا صفحه شما یافت می‌شود یا خیر.

در‌صورتی‌که تعداد صفحات حذف شده شما زیاد است و شما نمیخواهید بازرسی نمائید که آیا تک تک صفحات شما به صدق حذف شده اند یا خیر می توانید از Accelerated Mobile Pages Report استفاده نمایید.

این قسمت به شما گزارشی از تعداد صفحه ها AMP شما که بوسیله گوگل کراول شده و ایندکس گذاری شده اند میدهد و درصورتی که صفحات مد لحاظ شما به صدق حذف شده باشند دیگر در این لیست نمایش داده نخواهند شد.

هم اکنون باید صفحه ها AMP خود را از سایت حذف فرمایید به طوری که هیچ اثری از آن‌ها باقی نماند.

تنظیمات سرور خود را به طوری تغییر‌و تحول دهید که زمانی که نمایندگان Google user-agents ها (مثلا ربات های گوگل) می‌خواهند به شیت ای که حذف نموده اید دسترسی یابند برای آن ها پیام HTTP 404 (صفحه مورد نظر یافت نشد – not found) ارسال خواهد شد.

اجرا این کار موجب می شود که کش AMP گوگل صفحه ها منسوخ شده شمارا به دیگر پلتفرم ها عرضه ننماید.

در‌حالتی که میخواهید که بعد از حذف صفحات AMP پرمالینک های مربوط به آن صفحات فعال باقی بماند، سرور خود را به نحوی تنظیم نمایید که با به کار گیری از ریدایرکت 301 کابرانی که به صفحه ها حذف شده مراجعه می کنند را به صفحه ها کانونیکال ارجاع دهد.

رویکرد عمل سوم: حذف صفحه ها AMP از نتایج گوگل
اخطار: این شیوه از حذف صفحه های کانونیکال موجب نمایش داده شدن یک ارور به کاربران هنگام مراجعه به صفحه های AMP حذف شده می گردد.

این فعالیت به هیچ وجه توصیه نمیشود مگر اگر اشتباهی در تشکیل داد یک صفحه AMP ایجاد شده باشد و شما مکلف به حذف سریع آن باشید.

زمانی که شما با به کار گیری از این شیوه صفحات خود را حذف مینمایید ربات های گوگل نیاز به زمان دارند تا متوجه شوند این شیت حذف شده است و در طول این زمان همواره پیام خطا برای کاربرانی که درخواست ورود به این صفحات را دارا‌هستند ارسال میگردد.

مراحل اعمال این روش به تفصیل پایین میباشد:

حذف ورقه AMP از سرور سایت.

جاری ساختن تنظیماتی برای آنکه سرور پیام (HTTP 404 not found) را در هنگام درخواست کاربران برای دسترسی به کاغذ حذف شده برای آن ها ارسال نماید.

خودتان نیز برای یقین یک بار در گوگل برگه مد نظر را جستجو نمائید و مطمئن شوید که کاغذ حذف شده و پیام HTTP 404 فرستاده می شود.

برای هر ورقه AMP که آن را حذف می نمایید لینک rel=”amphtml” را از سورس کد شیت کانونیکال مربوطه حذف نمائید.

از گوگل بخواهید که صفحات کانونیکال را مجددا کراول نماید.

برای هر ورقه AMP که می‌خواهید آن را حذف نمایید فرایند یک تا چهار را تکرار کنید.

نقشه سایت چیست؟


وبسایت مپ (Sitemap) چیست؟
تمجید وبسایت مپ شل و ول میباشد. سایت مپ هم درست مثل گوگل مپ میباشد. در سایت مپ به‌جای کوچه‌ها و خیابان‌ها و اماکن گوناگون شهر، آدرس صفحات و نوع ساختار وب‌سایت آرم داده میگردد. 

آموزش تخصصی سئو


فرق دیگر این می‌باشد که گوگل مپ قرار هست آدم‌ها را هدایت کند ولی تارنما مپ خزنده‌های گوگل را.
براین اساس مهمترین کاری که، ازنظرگاه سئو، سایت مپ می‌کند هدایت خزنده‌ها درون صفحات یک وب‌وب سایت است تا همگی‌ی صفحه ها Index شوند.
تمجید تخصصی‌تر وبسایت مپ این هست: لیستی از آدرس‌های (URLs) یک وب‌وب سایت.
البته، وب سایت مپ ساختار وب سایت شما را هم نماد می‌دهد، اینکه چطور صفحه های متعدد (مهم و زیرمجموعه‌ها) ساماندهی شده و مجموعه‌بندی‌ها اجرا گرفته هست.
یک سری نوع وب سایت مپ (sitemap) داریم؟
براساس تعریف وب سایت مپ، دو نوع کلی وجود داراست: Visual Sitemap & XML Sitemap.
نوع اولیه (نقشه سایت بصری) معمولاً پیش از ساختن سایت ایجاد می گردد. در این نوع از نقشه سایت دسته‌بندی اطلاعات و صفحه های، ارتباط صفحات و محتواها مشخص میشود.
برای مثال، در‌صورتی‌که شما می‌‌خواهید یک تارنما فروشگاهی داشته باشید؛ می بایست از نخستین معلوم کنید یک سری تیم کالا قرار هست در سایت عرضه شود؟ هر گروه تعدادی زیردسته خواهد داشت؟
بنابراین، از آغاز معلوم می باشد تارنما شما قرار می باشد یک سری صفحه داشته باشد و هر کاغذ به چه موضوعی اختصاص دارد و چه‌قدر اصلی هست. وب سایت مپ بصری قرار است به تارنما شما نظم و ترتیب دهد.
نوع دوم (XML Sitemap)،‌ هنگامی ایجاد کرد میگردد که شما وب سایت و صفحات گوناگون را ساخته‌اید و آماده‌اید تا آن را به گوگل آرم دهید. این نوع دوم می‌باشد که راهنمای خزنده‌های گوگل میباشد و در بهینه سازی تارنما بسیار بسیار اساسی میباشد.
این نقشه تارنما با پسوند Extensible Markup Language (XML)، که شیوه‌ای برای نمایش‌دادن و ذخیره‌ی اطلاعات در وب‌وب سایت می باشد، ساخته می شود.
چرا وب سایت مپ (Sitemap) اصلی میباشد؟
التفات نوع نخستین وبسایت مپ که اشکار و مشخص است. تارنما مپ بصری فعالیت ِ ساخت سایت، ux، سئو و تولید محتوا را شل‌تر و سریع‌تر می‌کند.

البته، می شود ادعا کرد که وبسایت مپ نوع دوم (XML sitemap) کمی مهم‌تر است. شما با این وب سایت مپ میباشد که می توانید با گوگل و خزنده‌هایش سخن بزنید و به گوگل بگویید چه صفحاتی را ببیند و چه صفحاتی را نبیند.

با XML سایت مپ شما اطلاعات مهمی در زمینه‌ی هر کاغذ‌ای از وب‌سایتتان که بخواهید به گوگل می‌دهید:

این ورقه در کجای وب‌وبسایت شما جای‌دارد (http://www.example.com/mypage)،
این شیت آخرین‌بار چه زمان تغییر کرده یا به‌روز گردیده است (2021-5-10)،
این برگه چندوقت‌یک‌بار تغییر‌و تحول یا به‌روز میشود (monthly)،
التفات این ورقه در وب‌وبسایت شما چه‌قدر میباشد (1).
برای روشن‌تر‌شدن آیتم بهتر می باشد در مورد مضمون‌ تگ‌‌های سایت مپ مقداری توضیح بدهیم.



تگ‌های وبسایت مپ
: این تگ الزامی است. آحاد اطلاعات مربوط به یک برگه در بین این تگ قرار می‌گیرد.

: این تگ هم الزامی هست. این تگِ مادر برای هر آدرس URL هست.

: این آخرین تگ الزامی می باشد. آدرس شیت‌ی موردنظر دربین این تگ قرار میگیرد. اعتنا فرمائید که این آدرس نمی‌تواند بیشتر از ۲۰۴۸ کاراکتر باشد.

: این تگ ازروی اختیار تاریخ آخرین اصلاح و تغییرات در وب سایت را در فرمت (الزامی) روز-ماه-سال دربرمی‌گیرد.

: درمیان این تگ یکی‌از این ۷ حالت ممکن است قرار بگیرد: همیشه، ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه، سالانه و هیچوقت.

: آخرین تگ که از روی اراده هم می‌باشد، ممکن می باشد پاره ای دربین ۰.۰ و ۱.۰ باشد. ۱(مهم ترین ورقه‌ی وب سایت) معمولاً برای Homepage هر سایت میباشد.







در‌حالتی که به مباحث seo سایت عشق‌مندید، نگاهی هم به نوشته‌علمی‌ی «راهنمای جامع اسکیما و تاثیر آن بر سئو سایت» بیندازید.



چه‌گونه سایت مپ (Sitemap) ساخته می‌شود؟
موقتا‌که داشتن وبسایت مپ ضروری است، باید ببینیم چطور میشود یک تارنما مپ ساخت (اعتقادوباور نمائید که اصلاً شغل مشقت نیست). البته این نکته را بایستی افزورد که عملْ با ساختن سایت مپ آحاد نمی‌شود. نقشه‌ی ساخته‌شده باید به گوگل معرفی گردد. از شل‌ترین نحوه آغاز می کنیم.



ساختن xml sitemap با Yoast
در حالتی‌که وب سایت شما وردپرسی هست، به‌‌راحتی و با افزونه‌ی Yoast می توانید سایت مپ بسازید. پس این افزونه را نصب نمایید . در دو عکس پایین بقیه‌ی طریق آرم داده گردیده است.













به کارگیری از این افزونه برای ساختن سایت مپ مزیت خیلی بلندمرتبه دارد: هربار که صفحه‌ی جدیدی می‌سازید، پیوند آن به‌صورت خودکار به سایت مپ اضافه می شود.



ساختن xml sitemap با افزونه‌ی Google XML Sitemaps
خوشبختانه برای سایت‌‌های وردپرسی افزونه‌های دیگری هم برای ساختن سایت مپ وجود دارااست. Google XML Sitemaps بهترین و پرطرفدار‌ترین میباشد. بعداز نصب‌کردن این افزونه، در نصیب تنظیمات می‌توانید همگی موردها مربوط به تگ‌ها را خودتان تهیه نمائید.



ساختن سایت مپ فارغ از افزونه‌ها
در شرایطی‌که وب سایت شما وردپرسی نیست، نیازی نیست نگران باشید. تارنما‌های واسطه‌ی دیگری هستند که می توانید با به کار گیری از آن‌ها وبسایت مپ بسازید. یکی از این سایت‌های واسطه XML-Sitemaps است. کافی می‌باشد شما آدرس وب‌سایتتان را به‌این وب سایت بدهید.







رسیدیم به مرحله‌ی آخر، همان‌طور که گفتیم، سایت مپ برای هدایت خزنده‌ها و گوگل ساخته میگردد. پس بایدآن را به گوگل معرفی کنیم و دراختیارش بگذاریم.



معرفی‌‌کردن سایت مپ XML به گوگل
این کار هم سهل وآسان میباشد. شما بایستی وب‌ساتتان را به سرچ کنسول (Google Search Console) متصل کرده باشید. هنگامی وارد سرچ کنسول می‌شوید، در منوی سمت چپ گزینه‌ی Sitemaps را خواهید رویت کرد. آدرس تارنما مپ وب‌سایت را، که با این فرمت هست sitemaps.xml، در این محل‌ معلوم‌شده اضافه می‌کنید.

مورد‌ی Submit را هم می بایست بزنید.

بخش مهمی از کار تک تک گردیده است. تنها می بایست مطمئن شوید که این پیغام هم نمایش داده می گردد: sitemap index processed successfully.

عمل کل هست. شما این امکان را دارید که اطلاعات بیشتری در امر همگی لینک‌های جانور در سایت مپ از سرچ کنسول دریافت کنید. کافی میباشد به SEE INDEX COVERAGE خصوصی بزنید تا مشاهده کنید یک سری لینک و پیوند معتبر در وب‌سایت شما وجود داشته و ایندکس شده است.

5 نکته اساسی جهت بهبود سئو صفحه اصلی سایت


نکته ای که درین کلیپ از نکات اصلی seo کاغذ اساسی وب سایت میخواهم به شما یاد‌آوری کنم، مدام می باشد و خواهد بود.

1) تمام پست هایی که برای سایت شما ساخته میگردد مثلا درباره ما، تماس با ما و حتی پست های تازه و ورقه های نو، می بایست در شیت ای که بالاترین رنک را بین دیگر صفحه ها شما دارا هستند، لینک شوند. 

آموزش تخصصی سئو



2) ورقه نخستین وبسایت شما بالاترین رنک را در بین دیگر صفحه ها تارنما شما داراست.

چرا شیت اولیه وب سایت رنک بیشتری نسبت به دیگر صفحه های دارااست؟
3) نکته ای که در آموزش seo ورقه مهم می بایست بدانید این است که مدام ربات گوگل کاغذ نخستین شما‌را به نسبت دیگر صفحه ها، بیشتر آیتم بازدید قرار میدهد و همین آیتم برهان بالا بودن رنک شیت اول نسبت به دیگر صفحات می‌باشد. ولی نکات دیگری هم عامل این برتری است. تعداد بالای لینک و پیوند هایی که در ورقه اولیه وب سایت قرار دارد، محتوای بیشتر آن نسبت به دیگر صفحه ها و تعداد دفعات بروز رسانی این کاغذ عامل برتری شیت اول وبسایت است.

4) در سود تک تک صفحاتی که برای وب سایت خویش تشکیل داد می‌کنید بایستی در شیت اولیه خویش قرار دهید. ولی ممکن است برای شما سوالی به وجود آید. اینجانب صفحه های وبسایت را در وسط شیت اول خویش قرار می دهم، آیا نیازی میباشد که برای آن بایگانی ایجاد کرد کنم؟

درآمدزایی با موبایل [جوهره روش های تضمینی]

آیا نیازی می‌باشد در صفحات داخلی هم پست های تازه را قرار دهم؟
5) نکته ای که بایستی مد نظر قرار دهید، به جز برگه اصلی زمانی که وارد برگه ای از وبسایت شما می شویم، به عنوان مثال وارد کاغذ X از سایت شما می شویم که جدید ترین پست وبسایت شما میباشد، پیشنهاد اینجانب این است که در Side bar این کاغذ 10 پست نقطه پایان خویش را اکران دهید به شرطی که، پستی که در آن قرار دارید، آنجا اکران داده نشود. یعنی عملا خزنده گوگل را از کاغذ ای که داخلش میباشد، مجدد به همین ورقه هدایت نکنید. این به عبارتی اشتباهی می باشد که اکثری از سایت ها مرتکب آن میگردند. مثلا به تایتل خویش لینک و پیوند می‌دهند.

با همین راهکارهای بسیار خرد در بهینه سازی سایت تارنما های تعالی از هم سبقت گرفته و در کاغذ اولیه نتیجه ها گوگل رنک بهتری را استخراج می نمایند. امیدوارم این فیلم یادگرفتن سئو برای شما کاربردی واقع گردد.

آموزش تولید محتوا


هرمورد از این سرفصل ها نکات و موردها مهمی است که در شغل ساخت و ساز یک محتوا جذاب می بایست در لحاظ داشته باشید.

چرا متا تگ عنوان برای سئو مهم است؟


مراد از عنوان بهینه سازی همان تگ تایتل است که در وردپرس و افزونه یواست با این نام شناخته می‌شود. عنوان بهینه سازی از حیث بسیاری از متخصصان، مهم‌ترین بخش از seo محتوا محسوب می شود؛ براین اساس می بایست اعتنا ویژه‌ای به آن داشت و نکاتی که برای این بخش درنظر گرفته می‌گردد را رعایت کرد. درپی این نکات را ذکر خوا هیم کرد.

آموزش تخصصی سئو

آکادمی رایا پارس


هر فردی که جدیدا با صنعت سئو سایت آشنا گردیده‌است، می بایست بداند که عنوان متا یا عنوان seo و چه نقشی در پروسه بهبود رتبه تارنما می‌تواند داشته باشد. زمانی که شما در گوگل عبارتی را جستجو میکنید، برگه ای به شما نشان داده می شود که نتیجه ها جستجو در آن حضور دارند. پیوند این نتیجه ها که آبی می باشند، با عنوان خاصی مشخص گردیده است. این عنوان آبی رنگ را عنوان متا یا همان عنوان کاغذ نیز میگویند.



عنوان سئو، متا تگ عنوان، عنوان متا و عنوان صفحه، از رایج ترین عباراتی میباشند که برای این نصیب از کاغذ یک وب سایت به کار گیری میگردند. این عنوان باید بیشترین جذابیت برای استفاده کننده و بیشترین ارتباط را با محتوای باطن کاغذ مربوطه داشته باشد. ما درین نوشته ی علمی میخواهیم به معرفی این که متا تگ عنوان چیست بپردازیم و نکاتی برای بهینه کردن عنوان بهینه سازی را برای شما بیان کنیم.

موقتی وقتشه! اینو بخون: seo کلاه سفید و تکنیک های برتر آن
توصیه نویسنده این میباشد که نخستین نوشته‌ی علمی بالا را خوانده و بعد ادامه این نوشته‌ی‌علمی را بخوانید.

چه طور تگ عنوان را در سورس کد خود قرار دهیم؟
وقتی که شما به سورس کد خود دقت نمائید، در بخش بالای کدها، تگ head شما قرار می‌گیرد که در آن تگ، خلال کدهای دیگر کد عنوان بهینه سازی یا تگ عنوان خود را نیز می توانید مشاهده کنید. پیرو نمونه ای از این تگ را به شما نمایش میدهیم. برای مشاهده سورس صفحه ها وب، در مرورگرهای کروم و فایرفاکس، میتوانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl + U به کارگیری کنید.



در تصویر بالا، کدهای یکی از مقاله ها را می‌بینید که در تگ head آن، متا تک تایتل “seo کلاه سیاه و تکنیک های خطرناک آن” میباشد.

نکته مهمی که بهتر میباشد بدانید این میباشد که مطابق آخرین بروز رسانی های الگوریتم گوگل، تعداد کارکترهایی که در متا تگ عنوان بایستی استفاده شود، حدود 50 تا 60 کارکتر می‌باشد.

چرا متا تگ عنوان برای بهینه سازی اصلی می‌باشد؟
برای پاسخ به سوال عنوان seo چیست و چه کاربردی در seo تارنما داراست، باید مثالی را با هم پژوهش می‌کنیم. وقتی که شما فروشگاهی را برای خود ایجاد کرد می‌کنید، برای نام آن تحقیقات زیادی را ایفا می دهید. کوشش می کنید عنوانی را انتخاب فرمایید که بیشترین جذابیت را برای کاربران و مخاطبان خود داشته باشد. موقتا برای جذابیت هر چه بیشتر نکاتی را بر روی بنر و سردر مغازه خود می نویسید تا مردم برای خرید از شما میل بیشتری پیدا کنند.

استدلال اصلی مداقه عنوان بهینه سازی نیز همین میباشد. کاربران هنگامی که عبارتی را در گوگل جستجو می کنند، با لینک و پیوند هایی مواجه میشوند. طبق آمار به دست آمده، عموم کاربران بر روی عناوینی کلیک می کنند که جذاب بوده و به هدفشان از جستجو نزدیک تر باشند. عنوان ها متا معمولا در دو مکان مختلف قابل نمایش می باشند:

صفحات حاصل جستجو گوگل به رنگ آبی رنگ که قابل کلیک بوسیله کاربران میباشد که نمونه آن را در اولین تصویر این نوشته‌علمی مشاهده کردید.
بخش بالای مرورگر که معمولا کنار لوگو وب سایت است. در تصویر پایین عنوان متا وب سایت
را مشاهده می‌کنید.
دلایل مداقه عنوان کاغذ در سئو
عنوان برگه در سئو به کاربران و ربات های موتورهای جستجو امداد می کند تا متوجه شوند محتوای کاغذ در امر با چه موضوعی است.
seo عنوان سئو، به شما کمک می کند تا وا رفته تر برای واژه و کلمه کلیدی مدنظر در نتایج جستجو گوگل مرتبه بگیرید.
در صورت رعایت نکات جالب نویسی عنوان، کاربران کلیک بیشتری روی آن خواهند کرد و ترافیک تارنما شما ارتقا خواهد یافت.
در واقع، گوگل برای این که تصمیم بگیرد محتوای شمارا برای یک عبارت کلیدی خاص سکو‌ بندی کند یا خیر، به واحد سنجش ارتباط محتوای شیت با عنوان آن توجه می کند و یکی واحد سنجش های اساسی برای تشخیص این ارتباط، CTR می‌باشد. هرچه نرخ کلیک صفحه شما در نتیجه ها جستجو بیشتر باشد، از لحاظ گوگل محتوای شما ارتباط بیشتری با عبارت جستجو شده بوسیله کاربران داراست.



به چه شکل یک عنوان بهینه سازی جالب ساخت کنیم؟
از‌آن‌جا‌که عنوان seo از التفات بالایی در سئو سایت برخوردار‌است، باید دقت ویژه‌ای در نگارش آن به شغل بگیرید. در مطالب بالا ما کارایی داشتیم شما را بیشتر با اینکه عنوان سئو چیست و چه مفهومی دارااست، آشنا کنیم. عنوان ها متا جالب شاید به طور بدون واسطه بر روی سئو تارنما شما تاثیری نگذارند اما با ارتقا ترافیک طبیعی تارنما، جایگاه شما را در صفحه های نتایج جستجوی گوگل بهبود می بخشند. شما می توانید با بکارگیری نکاتی که درپی بیان میکنیم به بهبود عنوان بهینه سازی صفحات خود بپردازید.

تعداد کاراکترهای مجاز برای عنوان بهینه سازی
اگر طول عنوان سئو شما خیلی زمان بر باشد، موتورهای جستجو نمی توانند آن را تماما به کاربران نمایش داده و معمولا از (“…”) به جای کلمه ها آخری عنوان استفاده می کنند. به همین برهان پیشنهاد می‌کنیم که عنوان شما بیشتر از 60 کاراکتر نباشد. این مقدار قابل نمایش برای تک تک مکان هایی میباشد که عنوان متا تگ در آن نشان داده میشود.

بیش از حد از لغات کلیدی به کار گیری نکنید
به کار گیری بی نحوه از کلمات کلیدی در عنوان سئو، جذابیت آن را کاهش میدهد. درست است که گوگل برای عناوین زمان بر و تکرار کردن کلمات کلیدی جریمه ای در لحاظ نگرفته میباشد اما چون گوگل تاکید داراست که مطلقا در صدر برای مخاطبان ساخت محتوا کنید نه برای موتور جستجو؛ این جریان می تواند ترافیک طبیعی وبسایت را کاهش داده و تاثیر منفی بر بهینه سازی وب سایت بگذارد.

بخش عنوان بهینه سازی وردرپرس را بهتر میباشد با عبارت کلیدی مهم مربوط به کاغذ شروع فرمائید و آن را طوری بنویسید که نهایتا یک یا دو عبارت کلیدی فرعی نیز در آن گنجانده شده باشند. در‌پی همین نوشته‌علمی بیشتر به این گزینه خوا هیم پرداخت.

برای هر شیت یک تگ عنوان منقطع ساخت و ساز فرمائید
هر سایت میتواند هزاران شیت داشته باشد. درصورتی که می‌خواهید برای هرمورد از این صفحه های جایگاه های بالایی را بدست آورید عالی میباشد برای هر کدام، عنوانی دیدنی و با صرفه شده برای seo و موتور جستجو تشکیل داد نمایید. عناوین متا منحصر به فرد برای صفحه های به گوگل اعلام می کند که محتوای هر ورقه شما پر ارزش و خاص است. این قصه باعث می شود CTR یا همان نرخ کلیک شما نیز افزایش پیدا کند.

شاید شما هزاران کاغذ در وبسایت خود داشته باشید. طراحی عنا وین خاص و مخصوص برای هرمورد شاید نا ممکن باشد، ولی سعی نمایید حداقل برای صفحاتی که محتوای مهم تری دارند، عناوین اختصاصی به فردی را ساخت نمائید. هنگامی که شما به درک بهتری از عنوان بهینه سازی چیست برسید به راحتی می توانید عناوین جالب و با نرخ کلیک بالا ساخت و ساز کنید.

به عنوان مثال یکی خطاها طراحان وب سایت قرار دادن نام ورقه نخستین سایت با عنوان “صفحه مهم” یا “Home Page” می باشد. این جریان ممکن میباشد محتوای برگه اصلی شما را تکراری و duplicate فرض کنند. این دستور میتواند تاثیر منفی بر جایگاه شما در صفحه ها نتایج جست و جو گوگل بگذارد.

قرار دادن واژه کلیدی اصلی در اول عنوان
بر اساس تجربیات کارشناسان ما در ، به کار گیری از واژه کلیدی اصلی در اول عنوان میتواند تاثیر شگفت انگیزی بر روی بهینه سازی وبسایت بگذارد. یکی از مطالبی که می بایست در عنوان متا چیست؟ به آن برسید، شیوه قرارگیری عبارات کلیدی در عنوان می‌باشد.

یکی از دلایل مداقه قرار گیری کلمه کلیدی اساسی در نخستین عنوان این میباشد که بسیاری از کاربران معمولا به لغت ها اولیه و دوم عنوان توجه کرده و روی مورد گزینه نظرشان کلیک می کنند. پس در سود قرار گرفتن واژه و کلمه کلیدی که متناسب با نیاز مخاطبان خاص می باشد، در اولیه عنوان قادر است کاربران بیشتری را جذب سایت شما کند.

علاوه بر نکات سئو عنوان و بهینه سازی محتوا، صفر تا صد مفاد مربوط به بهینه سازی و افزایش ترافیک ارگانیک سایت را می‌توانید در ورقه فراگیری seo مجانی مشاهده فرمایید.

از برند خود در عنوان به کارگیری نکنید
آیا به کار گیری از برند در عنوان میتواند نرخ کلیک را بالا پیروزشود؟ جمعاًًَ در شرایطی که برند نام آشنایی دربین مخاطبان خود دارید، وجود آن در عنوان می تواند نرخ کلیک شما را بالا برنده شود. اما این به آن معنا نیست که شما می بایست برند خود را در عنوان ها صفحات وبسایت خود قرار دهید؛ زیرا گوگل ز طرز طرز هایی مانند پژوهش صفحه ها دستیابی فعالیت (چنانچه این صفحات به صدق ایجاد کرد شده باشند)، متوجه نام برند شما خواهد شد و به صورت خود کار، نام برند شما را بعد از یک خط چین در عناوین صفحات سایت شما قرار خواهد بخشید.

اضافه کردن برند به عنوان به صورت دستی توسط خودتان، صرفا تعداد کارکترهای شما را جهت نگارش عنوان seo اشغال خواهد کرد که این امر مطلوب وجود ندارد.

عنوان متا را برای مخاطبان خود طراحی فرمائید
گوگل در آخرین بروز رسانی خود گفت که اگر محتوای شما برای کاربران جالب باشد، تارنما شما برای ما نیز ایده آل است. این خبر حاوی پیام های زیادی هست که شما با فایده گیری از آن میتوانید به سکو های نخستین در صفحات جستجوی گوگل برسید. با بکارگیری نکاتی که در پاسخ به سوال عنوان سئو چیست، ارائه شد و پیش گویی مخاطبان خود، میتوانید بهترین و جالب ترین تگ عنوان را برای صفحات ایجاد کرد نمائید.

عنوان seo در وردپرس کجاست؟
عنوان بهینه سازی در وردپرس، در شرایطی‌که از افزونه یواست به کار گیری میکنید، در ذیل نصیب محتوای اصلی، یعنی قسمتی که نامک و متا توضیحات را درج می‌کنید جای‌دارد. هر عبارتی که در این فیلد قرار دهید، در تگ Title برگه مدنظر قرار گرفته و در صفحه نتیجه ها جستجو نشان داده میشود.

برای مشاهده تگ تایتل هر شیت بایستی شروع آن را در مرورگر خود باز کرده و با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl + U وارد سورس آن شیت شوید، بعد با جستجو عبارت title تگ تایتل آن صفحه را بیابید. هر عبارتی که در‌این تگ قرار گرفته شده باشد، به عنوان تایتل برگه یا همان عنوان seo شناخته میگردد.

کلام نقطه نهایی

درین مقاله شرح دادیم که بگوییم عنوان سئو یا متا تگ عنوان چیست و شما‌را با مورد ها مربوط به آن آشنا کردیم. جمعاًَ عنوان او‌لین چیزی میباشد در برگه نتیجه ها جستجوی گوگل به مخاطب نمایش داده می شود. کاربران اولیه عنوان ورقه را خوانده آنگاه توضیحات متا را می خوانند و در نقطه نهایی در صورتی‌که این اطلاعات بر پایه ی نیازهایشان باشد بر روی لینک و پیوند کلیک خواهند کرد.

چگونه مقاله سئو شده بنویسیم؟


نوشته‌ی‌علمی بهینه سازی گردیده یک کدام از مهم‌ترین قسمت های یک تارنما غالب به‌حساب می‌آید. مقاله‌ها بهینه سازی گردیده در واقع محتوا یا این که مقالاتی در سایت ها میباشند که وضعیت موردنیاز برای اخذ رنک فراتر در صفحه های نتیجه ها جستجوی گوگل را دارااست. ولی یک نوشته ی علمی seo فقط به جهت seo بودنش نمی تواند در نتیجه ها رفیعتر موتورهای کاوش قرار بگیرد؛ چون دست اندرکاران زیاد دیگری همانند قیمت محتوایی، استفاده کننده داشتن قضیه محتوا، معیار بک لینک و پیوند ها، با صرفه بودن سورس و… در تحقق این مقصود اثرگذار می‌باشند.

آموزش تخصصی سئو

آکادمی رایا پارس



در‌این نوشته‌ی علمی بدین سوال های شما جواب داده ایم:

چه‌طور یک محتوا ساخت‌و‌ساز کنم تا به seo تارنما اینجانب یاری دهد؟
شایسته ترین طریق ها برای ساخت محتوای بهتر از لحاظ seo چه طریق هایی میباشند؟
نکاتی که بایستی در یک نوشته‌علمی بهینه سازی گردیده رعایت شوند چیست؟
آیا می‌خواهید تجارت شما فارغ از ارتقا میزان دارایی بازاریابی رویش نماید؟ برای این عمل می بایست آغاز یک سایت مطلوب برای تجارت خویش ساخت و ساز کنید، آن گاه مطمئن گردید که محتوای کاربرپسند و مقاله ها seo گردیده را در آن قرار می دهید، ولی میدانم که برای این اساسی می بایست مطلقا یادگرفتن بهینه سازی مشاهده کنید.

در شرایطی‌که صفحه های اصلی تارنما شما در شیت نخستین نتیجه ها کاوش علامت داده خواهد شد، تعداد کلیک، اشتراک گذاری و تعامل بیشتری را در سایت خویش اخذ خواهید کرد که‌این دستور میتواند در معیار درآمد بیزنس شما بسیار اثر گذار و موثر باشد. همینطور درصورتی که هیچ کس از صفحه ها وب سایت شما بازدید نکند، حتی در حالتی که شایسته ترین آموزنده ترین مطالب را نوشته باشید، سودی برای شما به‌دنبال نخواهد داشت.

در شرایطی که می‌خواهید وبسایت شما شکوفا گردد و بازدید کنندگان متعددی را از روش موتورهای کاوش مانند گوگل به سایت خویش جذب فرمائید، یکی‌از مهمترین اقدامات مایحتاج ایجاد محتوا seo گردیده یا این که به عبارتی نوشته‌ی‌علمی seo شد‌ه‌است. به عبارت دیگر محتوای وب سایت شما می بایست سئو friendly باشد.

اجرا درست نوشته ی علمی نویسی در seo، به تفکر و در نظر گرفتن متعددی احتیاج دارااست و شاید در بالا یه خرده سردرگم گردید و ندانید چه طور عمل فرمائید، البته وقتی که اصول را خاطر گرفتید و آن‌ها را در پروسه ساخت محتوا خویش گنجانید، خواهید مشاهده کرد که سوای افزودن به وسعت شغل خویش، نتیجه ها خیر و خوبی دستیابی می‌کنید.

(سئو Freindly) به چه مضمون‌ میباشد؟
محتوای seo از صمیم قلب نوعی از محتوا میباشد که بر پایه ی اصول بهینه سازی محتوا مندرج میباشد. به‌این نوع مقاله ها، محتوای باصرفه گردیده برای موتورهای کاوش نیز گفته می‌گردد. اصول رعایت گردیده در کتابت نوشته‌علمی بهینه سازی، به موتورهای کاوش امداد می نماید تا زمینه مرتبط با کاغذ را شل خیس فهم کرده و آن را برای لغت ها مربوطه مجموعه بندی نماید و هنگام کاوش شدن آن کلمات به وسیله یوزرها، نوشته‌ی علمی ذکر شده را به آن‌ها اکران دهد.

در‌این میان بعضا از بازاریابان به غلط فکر‌می‌کنند نوشته‌ی‌علمی seo بدان معناست که می بایست مجموع متن آن از لغت ها کلیدی مقصود لبریز گردیده باشد، البته این فعالیت خیر صرفا به استخراج منزلت خوب در موتورهای کاوش امداد نخواهد کرد، بلکه قادر است جریمه های هنگفت گوگل برای سایت را به‌دنبال داشته باشد. به عنوان مثال در بد ترین موقعیت، گوگل شیت ای که فارغ از غرض مالامال گردیده باشد از لغات کلیدی را برای مدام از نتیجه ها کاوش خویش حذف می نماید.

همان گونه که پیرو این نوشته‌ی علمی می‌خوانید، ساخت و ساز مقاله‌ها seo گردیده، چیزی بالاتر از بکار بردن بیشتراز حد لغت ها کلیدی در متن محتوا میباشد.

چه طور نوشته‌علمی seo گردیده بنویسیم؟
نوشته‌ی علمی seo گردیده به محتوایی گفته میشود که به شایسته ترین صورت ممکن مندرج باشد و میتواند رنک کلی وبسایت و نرخ تبدیل استفاده کننده به مشتری را ارتقاء دهد. در ساخت و ساز محتوای seo گردیده، بایستی توازن قابل قبولی در بین به کار گیری از کلمات کلیدی و رابطه محتوا با قضیه اساسی، برقرار باشد.

در حالتی که از یک کارشناس seo و ساخت‌و‌ساز محتوا بپرسید که چه طور یک متن seo گردیده بنویسیم، مطمئنا وی به شما می‌گوید که نوشته‌ی علمی با صرفه گردیده، فارغ از دقت به نرخ تبدیل و جذب ترافیک طبیعی، هیچ ارزشی نخواهد داشت. اعتنا داشته باشید که قیمت نوشتاری محتوا هرچقدر هم که بالا باشد، چنانچه نتواند یوزرها را جذب خویش نماید، باصرفه بودن آن بی سود میباشد. در کل، هر محتوایی که نتواند سودی را برای بیزنس شما ساخت‌و‌ساز نماید، تحت عنوان یک محتوای با ارزش شناخته نمیشود.

به صورت خلاصه، زمانی که برای سایت خویش ساخت‌و‌ساز محتوا می‌کنید، شما در واقع این شغل را به دو عامل مهم جاری ساختن می دهید:

ارتقاء نرخ تبدیل
ارتقاء رنک در موتورهای کاوش
یک سئوکار ساده، فقط به آیتم دوم عنایت میدهد. وی کارایی می نماید تا برای یک‌سری عبارت کلیدی خاص، رنک بالایی اخذ نماید و مقصود دیگری جز این گزینه ندارد. ولی یک سئوکار ماهر و زبده که شایسته ترین زمان یادگرفتن بهینه سازی را نیز گذرانده باشد، میداند که هر دو معنی بالا عنایت متعددی داشته و بایستی یک توازن مطلوب دربین هر دو آنها به وجود بیاورد تا به توفیق رسد. اینکه یک محتوا بتواند رنک های رفیعتر را از آن خویش نماید البته هیچ کاربری بر روی لینک و پیوند آن کلیک نکند، نماد میدهد که مسیر را خطا طی نموده اید.

بایستی بدانید که محتوا، یکی محور های تجارت شما است؛ یوزرها در بالا وارد تارنما شما میشوند و پس از تفحص بخشی از محتوا، تصمیم میگیرند که در وبسایت باقی بمانند یا این که نه.

به زبانی معمولی خیس، نوشته ی علمی بهینه سازی گردیده به محتوایی گفته میگردد که مبتنی بر اصول seo ساخت گردیده باشد و بتواند یوزرها را جذب و در پایان آن‌ها را به مخاطبین همیشگی وبسایت شما تبدیل نماید.

هم اکنون وقتشه! اینو بخون: 3 برهان اسرارآمیز مداقه ایجاد محتوا در seo
توصیه مولف این میباشد که اولیه نوشته‌ی‌علمی بالا را خوانده و بعد ادامه این نوشته‌ی علمی را بخوانید.

روند تایپ کردن مقاله‌ها بهینه سازی گردیده
اصول seo در نوشته‌ی علمی نویسی,ایجاد محتوای seo گردیده,چه طور برای تارنما نوشته ی علمی بنویسیم

پیرو مراحلی برای اینکه چه‌طور می‌توانید ساخت محتوا seo گردیده را ایفا دهید، برای شما تفصیل داده ایم تا با به کار گیری از آنها بتوانید شایسته ترین محتواها را در تارنما خویش منتشر فرمائید.

1. فهم و شعور ماهیت بیزنس خویش
اینکه متوجه گردید که محتوای seo گردیده و دارنده بها محتوایی در امر تجارت شما، دقیقا چه معنایی پیدا می نماید، عنایت بسیار متعددی داراست. کلیه دستیابی و امور منحصربه‌فرد می‌باشند. بدین ترتیب پیش از اینکه بخواهید برای یک تارنما ساخت و ساز محتوا فرمائید، بایستی به نیکی در امر ماهیت بیزنس متبوع، داده ها به دست بیاورید. طبیعی میباشد که‌این فرایند یه خرده زمانبر میباشد؛ چراکه نیاز به بازرسی و جستجوی متعددی دارااست.

همینطور ساخت و ساز محتوا بایستی مبتنی بر اکثریت مخاطبان شما صورت بپذیرد. از جمله در حالتی‌که اکثر مخاطبان اینترنت سایتی اشخاص بازنشسته می‌باشند، مطلقا می بایست ولادت محتوا و لحن آن نسبت به سایتی که مخاطبانش خردسالان و نوجوان ها می باشند، متعدد باشد.

2. تنظیم یک لیست از لغت ها کلیدی با وسعت کاوش بالا
تنظیم یک لیست از عبارت های کلیدی که عموم با به کار گیری از آن درپی مطالب مرتبط با تجارت شما می‌شوند، برای seo تارنما بسیار التفات داراست. به حافظه داشته باشید که‌این تیتر مقاله شما میباشد که یوزرها در نتیجه ها گوگل آن را می‌بینند و بر پایه ی آن تصمیم می‌گیرند که وارد سایت شما بشوند یا این که نه.

به این ترتیب، جالب و توصیفی بودن این تیتر استفاده کننده را ترغیب می نماید تا وارد سایت شما خواهد شد؛ برای seo تیتر خویش دو عمل بسیار اصلی وجود داراست که بایستی اجرا دهید:

به کار گیری از عبارات جالب کننده در آن
به کارگیری از عبارت کلیدی مهم نوشته‌علمی بهینه سازی گردیده شما
مطمئنا در حالتی که این دو شغل به صحت اعمال شوند، یوزرها رغبت بیشتری برای کلیک بر لینک و پیوند نوشته‌علمی شما پیدا می نمایند.

3. استارت ساخت‌و‌ساز محتوا
این نصیب بستگی به مهارت شما در نویسندگی دارااست. در حالتی که هنوز نمی توانید محتوایی دیدنی و نفیس ساخت‌و‌ساز نمائید، می بایست به نیکی تکنیک های نویسندگی را بیاموزید و بعداز تمرین های زیاد، آنان را در فرایند ساخت‌و‌ساز محتوای خویش طراحی فرمائید.

4. جایگذاری کلمات کلیدی
جایگذاری لغات کلیدی هم زمان با ساخت و ساز کردن محتوا، ممکن میباشد یه خرده طاقت فرسا به حیث رسد. اشخاصی که تجارب نیکی در موضوع ساخت‌و‌ساز محتوا دارا‌هستند، مطمئنا به راحتی در به عبارتی هنگامی که نوشته ی علمی را می نویسند، می‌توانند عبارت های کلیدی را هم در آن به خیر بگنجانند. درصورتی که شما نمی توانید این عمل با ایفا دهید، ممکن میباشد فرآیند ایجاد محتوای بهینه سازی گردیده، فرصت بسیار متعددی را از شما بگیرد. به همین ادله، بایستی مجال متعددی را برای هماهنگ کردن دو اصل ساخت‌و‌ساز محتوا و طراحی لغات کلیدی، سپری نمایید.

5. به کارگیری از یک ساختار سئو محتوا وبسایت
در‌صورتی‌که می‌خواهید فرایند ساخت‌و‌ساز محتوای seo گردیده شما به شایسته ترین صورت ممکن صورت پذیرد، یک‌سری نکته وجود داراست که می بایست آنها‌را در لحاظ داشته باشید:

عبارت کلیدی مهم عالی میباشد در اولِ تیتر و متن او‌لین گزاره به فعالیت برده خواهد شد
خوب میباشد تگ های h، همه دارنده عبارت کلیدی باشند
انکر تکست ها بایستی رابطه معنایی جامعی با کاغذ مقصد داشته باشند
لحن نوشتاری شما می بایست متناسب با مخاطبین باشد
عبارت های کلیدی، فقط مواقعی می باشند که می بایست strong شوند (هر عبارت کلیدی تنها یک توشه)
عبارت های کلیدی در توضیحات متا نیز می بایست حضور داشته باشند
غرض کلی ساخت محتوای seo گردیده، این میباشد که به موتورهای کاوش بفهمانید که محتوای شما در امر چه موضوعی میباشد و به چه مسائلی پرداخته میباشد.

6. از لغات کلیدی خویش به صحت به کارگیری نمایید
میتوانید بیش تر از حد در زمینه‌ی قرار دادن کلید کلمه ها در نوشته ی علمی بهینه سازی خویش نگران نباشید. برخی اشخاص می‌گویند شما بایستی دقیقاً از تعداد واژه کلیدی به کارگیری نمایید، تعداد X توشه. برخی دیگر می‌گویند که بایستی 2٪ تا 3٪ از تمام کلمه ها نوشته‌علمی شما‌را تشکیل دهد. هیچ مدرکی برای ثابت این مسئله نیست.

نکته حائض اهمیت این میباشد که کلمه و واژه کلیدی شما در تیتر نوشته‌ی‌علمی شما نشان داده میشود، آن‌گاه در بعضا از بخش های گزاره نخستین و انتها، البته حتی این یک ضابطه مشقت بار وجود ندارد. در بعضا از مقاله‌ها ممکن میباشد از واژه و کلمه کلیدی یک توشه مصرف شود و در نوشته‌ی‌علمی دیگر صرفا دو توشه. ارگانیک باشید و موضوع را دشوار نکنید. ولی این مورد ها ابدا ایده آل ترین شرایط محسوب نمیشوند.

وقتی که قصد دارید در خصوص موضوعی خاص محتوا seo گردیده ساخت‌و‌ساز نمایید، بایستی اعتنا نمائید که محتوا شما حول پایه به عبارتی قضیه بچرخد. به اندازه و بجا از کلمات کلیدی مقصود خویش به کارگیری نمائید و کوشش نمایید این لغات را در کل محتوای خویش به خیر و خوبی پخش نمایید. مثلا نباید در دو گزاره اولیه 6 توشه عبارت کلیدی را به کارگیری کرده و در پی متن فقط 2 توشه آن عبارت را بکار ببرید.

درصورت به کارگیری بیشتراز حد از لغات کلیدی، حتی در حالتی که بوسیله گوگل جریمه نشوید، محتوای شما نزد یوزرها ارزشی نخواهد داشت و بعد از ورود به شیت مرتبط با نوشته ی علمی، متوجه می‌شوند که متن شما دارنده خوانایی قابل قبولی وجود ندارد؛ چون شما تنها همت کرده‌اید که عبارات کلیدی را در متن بگنجانید از مسئله مربوطه مسافت گرفته اید.

این نادرست می‌تواند سبب ساز به Buonce Rate گردد، یعنی یوزرها بعد از ورود به کاغذ تارنما شما، بعداز دوران فرصت کوتاهی آن را شکاف خواهند کرد. گوگل میتواند اخلاق کاربرانی را که از روش نتیجه ها کاوش خودش وارد یک وبسایت میشوند را رصد نماید و متوجه ارتقا Bounce Rate یا این که به عبارتی نرخ پریدن در وبسایت شما گردد و به همین عامل سکو صفحه ها وبسایت شمارا در حاصل کاوش کاهش می‌دهد.

7. چیزی بنویسید که بها تلاوت داشته باشد
این تا کنون مهم ترین نکته ما میباشد. وب آنقدر آکنده از مطالب مختلف و عموما بی قیمت میباشد که شما حقیقتاً می بایست محتوایی را پر ارزش حقیقی وواقعی بنویسید تا بتواند در گوگل بایستد. وب در رتبه اولیه وسیله ای برای برقراری رابطه داده ها میباشد.

زمانی که رسیدگی در زمینه ی کلید کلمه خویش را اجرا دادید، متوجه خواهید شد که اکثری از کلمه ها کلیدی به طور سوالی می باشند. این کلمات سؤالاتی می باشند که مشتریان غرض شما درباره ی تجارت شما دارا هستند. یک کدام از شیوه های ایجاد محتوای پر ارزش برای یوزرها، ایجاد محتوایی میباشد گه جواب همین سوالهای در آن گنجانده گردیده باشد.

مقاله ها شما فرصتی برای پاسخگویی به‌این سؤالات می‌باشند. شما در مسئله بیزنس خویش دارای تخصص می باشید، به این ترتیب از این علم برای ساخت برخی مطالب پر ارزش استعمال نمایید.

مقالاتی که تیتر آن‌ها با «به چه شکل» آغاز می شود و قضیه آن‌ها درخصوص با پرسش مطرح گردیده است،میتوانند بسیار ازرشمند باشند؛ چون عموما اطلاعات دردسترس درین نوع مقاله ها، داده ها مفیدی می‌باشند و در برهه زمانی فرصت کوتاهی به راحتی قابل تلاوت میباشند. با به کار گیری از یک کدام از عبارات کلیدی خویش، در ادامه راهی باشید تا آن را به سوژه جذاب و مرتبط تبدیل فرمایید.

توجه نمایید که در حالتی که مقصود اساسی شما از ساخت کردن نوشته‌علمی بهینه سازی گردیده، جابجایی اطلاعاتی اثر گذار به کاربرانتان باشد، این محتوا به طور خویش به خویش، باصرفه شود. شما می بایست تلاش نمائید در محتوای خویش راهکارهایی مطلوب ارائه نمایید؛ در غیر این شکل یوزرها تصور می نمایند که همه نوشته‌ی‌علمی های سایت شما بی قیمت بوده و نکته خاصی از آنان به دست نمی آید.

احتمالا تا الان جواب قابل قبولی برای سوال چه‌طور نوشته ی علمی بهینه سازی گردیده بنویسیم، به دست آورده اید. بعداز اینکه داده ها این نوشته ی علمی را به نیکی فرا بگیرید، بایستی تمرین های قابل قبولی نیز دراین باره جاری ساختن دهید. فارغ از تمرین کردن، قابلیت و امکان ندارد که به توفیق های بزرگی برسید

فریلنسر سئو چه نکاتی را باید بداند؟


عصر‌ی کارمندی و اینکه ناچار باشیم هرروز ساعت ۶ صبح از خواب بیدار شویم و خوی بد مدیریت و همکار را تحمل کنیم، میشود اعلام‌کرد که به سرآمده. امروز تمامی‌ی گزینش‌ها در کارمندی و فعالیت آزاد داشتن خلاصه نمیشود. در‌صورتی‌که بشر مهارتی و تخصصی داشته باشد و بخواهد، ممکن میباشد همزمان با یکسری کمپانی عمل نماید. درآمد نیکی داشته باشد و ابدا از در منزل هم خارج نیاید.

آموزش تخصصی سئو

آکادمی رایا پارس


دیجیتالی‌شدن حصول‌وکارها تنها فعالیت‌های نو ساخت و ساز نکرده. فعالیت‌هایی ساخت کرده که اعمال‌دادنشان محل کار نمی خواهد. صرفا به دو چیز نیاز میباشد: یک لپ‌تاپ و وب. وب و امکاناتی که دراختیار حصول‌وکارها قرار داده درواقع نوع کارکردن را تغییر تحول داده میباشد.

امروز می شود سایتی فروشگاهی داشت که در دبی عمل می‌نماید و مال می فروشد. ولی طراح سایتش در کشور‌ایران معاش می‌نماید، طراح ui/ux آن در هند و شغل های گرافیکی را هم گرافیستی در عمان اعمال می دهد.

تمامی‌ی این اشخاص هرروز با هم رابطه دارا‌هستند و گرد هم آیی. مدیر گروه هم بر فعالیت کلیه پژوهش می‌نماید. حصول‌وکار وی یکسری کارمند همیشگی و مقیم داراست و چند فریلنسر (Freelancer) که فریلنسری (Freelancing) فعالیت می‌نمایند.

فریلنسرها اشخاصی می‌باشند که برای خودشان عمل می‌نمایند و مدیر مستقیمی ندارند. در استخدام قانونی و رسمی کمپانی یا این که استحصال‌وکاری نیستند. ولی برای کمپانی یا این که استحصال‌وکاری فعالیت مشخصی را با حالت مشخص و معلوم و توافق‌‌گردیده ایفا میدهند و حقوق و دستمزد مشخصی هم میگیرند.

می‌گردد داعیه کرد بیشتر شغل های استخراج‌وکارهای دیجیتال را میشود فریلنسری جاری ساختن اعطا کرد. علاوه‌بر ساخت وب سایت و گرافیک و پیاده سازی رابط و تجارب کاربری، کارشناسان seo هم به‌راحتی می توانند فریلنسری فعالیت نمایند.

بدین ترتیب در حالتی که بهینه سازی خاطر گرفتید و می خواهید وارد بازارکار گردید یا این که می خواهید seo حافظه بگیرید یا این که ابدا تصمیمی برای یادگیری seo ندارید، این مقاله را بخوانید تا نکاتی که برای فریلنسری بهینه سازی و متخصص بهینه سازی فریلنسر موردنیاز میباشد بدانید. (شاید عشق و علاقه‌مند شدید و تصمیم گرفتید بهینه سازی خاطر بگیرید و متخصص seo دورکار گردید!)







آنچه درین نوشته خوا‌هیم داشت
نکات فریلنسری بهینه سازی
او‌لین نکته: فریلنسر مسلط و تدبیر باشید
دو‌مین نکته: تارنما‌های فریلنسری و فریلنسرهای دیگر را پیدا و دنبال نمائید
سومی نکته: تارنما و کانال‌های اجتماعی قدرتمند برای خودتان بسازید
چهارمی نکته: seo کلاه سیاه ایفا ندهید
پنجمی نکته: بلندمدت و تجاری نگاه نمائید
عده‌بندی و سود‌گیری
تالیف کننده
مهدیه اسماعیلی
نکات فریلنسری seo
پیش از پرداختن به نکات، بد وجود ندارد به‌این پرسش پاسخ بدهم که چرا بایستی به فریلنسری seo تصور کنید؟ به هیچ وجه چرا فریلنسری seo؟ درکل، فریلنسر‌بودن مزیت‌هایی دارااست:

به شما اذن میدهد یکسری پروژه را به طور همزمان پیش ببرید،
مدیر خودتان میباشید و نرم‌افزار‌ریزی فعالیت و معاش‌تان دست خودتان میباشد،
برای آغاز و ورود به بازارکار مورد‌ای بسیار بهتر میباشد،
به شما قابلیت میدهد با سوا کشور‌ایران عمل نمایید (مخصوصا الان که دیگر میشود به‌مکان دلار از رمزارزها برای پرداخت به کار گرفت)،
به شما قابلیت و امکان میدهد شناخته گردید و نامی برای خودتان دست‌وپا فرمایید،
وقتتان آزادتر میباشد و مجال یادگیری بیشتری دارید (ولی معمولا و خیر مدام. شاید پروژه‌های سنگینی داشته باشید)،
فریلنسری ممکن میباشد صرفه‌جویی در هزینه‌ها هم باشد. فریلنسر دست کم هزینه‌ی رفت‌وآمد به دفتر را ندارد.
همگی‌ی این مزایا برای فریلنسری بهینه سازی هم وجود دارااست. در seo، تمامی‌چیز از به عبارتی آغاز مشخص و معلوم میباشد. فیض هم مشخص و معلوم و قابل‌اندازه‌گیری میباشد. هزینه‌های بهینه سازی وب سایت با کارفرماست (مالک تارنما). دارای تخصص seo پیش از هر پروژه زمان دارد لغات کلیدی، وبسایت و رقبا را تحقیق کند و براساس مشقت فعالیت به صاحبکار بها و فرصت و حالت جاری ساختن عمل را بدهد. در صورتی عبارات کلیدی که وبسایت می بایست برای آن با صرفه خواهد شد خیلی رقابتی نباشد، دارای تخصص seo این مجال را داراست که پروژه‌ی بهینه سازی وبسایت دیگری را به طور همزمان داشته باشد.



او‌لین نکته: فریلنسر مسلط و دوراندیشی باشید
فریلنسری به هیچ وجه بدین مفهوم وجود ندارد که فارغ از رنج و زحمت فعالیت را بگیرید. شما می بایست به صاحبکار نماد دهید تماما بر کاری که قرار میباشد اعمال دهید مسلط و با خبر می باشید. به عبارتی‌طور که گفتم در seo کلیه‌چیز معین میباشد. یعنی صاحب کار سایتی دارااست در ناحیهای مشخص و معلوم که می بایست در یک سری واژه‌ی کلیدی معلوم بیاید کاغذ‌ی نخستین.

متخصص بهینه سازی مشاور دستیابی‌وکار هم می‌باشد. seo وب سایت فروشگاهی و seo وبسایت‌های محتوایی گوناگون میباشند،‌ گرچه اصول مشترکی دارا هستند. در صورتی تارنما فروشگاهی میباشد، رابطه seo با دیجیتال مارکتینگ و اثر آن اصلی‌خیس میباشد. در حالتی‌که وبسایت بهتر و صحیح پیاده سازی نشده باشد یا این که پیاده سازی رابط و تجارب کاربری خیر و خوبی نداشته باشد، به‌راحتی seo نخواهد شد.

فریلنسر می بایست ظریف وبسایت و لندینگ پیج‌ها را تحقیق کند و پیشنهادات و نکات موردنیاز را به صاحبکار بگوید. پاسخی که فریلنسر بهینه سازی، در پذیرفتن یا این که ردکردن پروژه، به صاحبکار میدهد؛ نماد‌‌دهنده‌‌ی این میباشد که وی چه‌قدر از seo و کارداران مربوط به آن دانایی داراست.

You must be skilled to handle the بهینه سازی of all kind of websites.

شما می بایست مهارت داشته باشید تا هرنوع سایتی را بهینه سازی فرمایید.





دو‌مین نکته: وبسایت‌های فریلنسری و فریلنسرهای دیگر را پیدا و دنبال فرمائید
دردرجه‌ی اولیه می بایست وبسایت‌ها و پلتفرم‌هایی را پیدا نمایید که کارفرماها پروژه‌های خویش را آنجا قرار می دهند و دنبال فریلنسر مطلوب میگردند. خوشبختانه، در اینترنت انگلیسی و فارسی از این پلتفرم‌ها زیاد پیدا میشود: Freelancer.com و Simplyhired.com دو مثال‌ی جهانی آن می‌باشند و karlancer.com و Pardscoders.com دو مثال‌ی بهتر اهل ایران.







پیشنهاد میکنم قطعا این وبسایت‌ها و موقعیت فعالیت و نوع پروژه‌ها و بها‌های پیشنهادی را پژوهش و مقایسه نمائید. در همین وبسایت‌ها قابلیت و امکان شناخت با دیگر فریلنسرها را هم دارید. خیر و خوبی دیگر عضوشدن درین تارنما‌های شغل یابی این میباشد که بعضا از آنان زیرشاخه‌های بهینه سازی را مستقل کردند و می گردد پروژه‌های خردتر را هم گرفت.







شما می بایست فریلسنرهای مشهور و تاثیرگذار در بازار بهینه سازی کشور‌ایران را پیدا فرمایید و در کانال‌های اجتماعی دنبال نمائید. درباره ی آن ها بخوانید و ملاحظه کنید از کجا آغاز کردند و چه نوع پروژه‌هایی را گرفتند و میگیرند. ملاحظه کنید مسیری که آمدند چطور بوده. آیا بعداز مدتی فریلنسینگ، الان استخدام گردیده‌اند یا این که همچنان فریلنس‌بودن را ترجیح میدهند؟ چرا؟



سو‌مین نکته: تارنما و کانال‌های اجتماعی توانمند برای خودتان بسازید
شما می بایست خودتان را به بازار بشناسانید. راهش این میباشد که اینترنت‌وب سایت یا این که بلاگ منحصر خودتان را داشته باشید. اما اینترنت‌وبسایت یا این که وب لاگ به‌تنهایی کفاف نمی دهد. از لینکدین و فیسبوک و توییتر و اینستاگرام نباید غافل گردید. زیرا در‌این کانال‌های اجتماعی هم می توانید صاحبکار و پروژه پیدا فرمائید، هم فریلنسرهای دیگر را و هم خودتان را به کارفرماهای احتمالی نشانه دهید.

در تارنما یا این که وبلاگتان و همینطور کانال‌های اجتماعی مطالب آموزشی به‌روز و کاربردی منتشر نمائید. از یادگرفتن‌هایی که دیدید و مهارت‌هایی که دارید صحبت بزنید. پروژه‌ها و بحران‌هایی را که داشتید به‌اشتراک بگذارید. در حالتی‌که جدید‌شغل می‌باشید و پروژه‌‌ای نداشتید، ناامید نشوید. اساسی وجود ندارد. روی مطالب آموزشی و نو وقت بگذارید. دراین باره می بایست بسیار ایده پرداز باشید.

همین که خودتان را به‌تیتر متخصص بهینه سازی فریلنسر معرفی نمائید و همینطور بگویید در کدام پلتفرم‌ها عمل میگیرید، آغاز بسیار خیر و خوبی میباشد. اساسی این میباشد که بازار عمل بداند شما هم می باشید و فراهم‌اید برای فعالیت تصاحب کردن! یادتان نرود که آن دور اندیشی و احاطه را اینجا هم بایستی آرم دهید.



چهار‌مین نکته: بهینه سازی کلاه سیاه جاری ساختن ندهید
متخصص seo متعهدی باشید و صحیح کارتان را ایفا دهید. seo این وجود ندارد که محتوا اسکن نمایید و بک‌پیوند بخرید. شاید با بهینه سازی کلاه سیاه برای مدتی به مقصود برسید و سایتی را در لغت ها غرض به شیت اولیه برسانید. ولی مطمئن باشید که گوگل خیلی زود می فهمد و وبسایت را تنبیه می‌نماید. این یعنی شما به صاحبکار ضرر و زیان زدید.

بایستی متخصصی ماهر باشید و به تامل منافع بلندمدت صاحب کار. شاید بشود گاهی، در شرایطی که بدون چاره شدید، از تکنیک‌های بهینه سازی کلاه خاکستری به کارگیری فرمائید. البته می بایست اصل را بگذارید بر عمل اصولی و بهینه سازی کلاه سپید و این را به صاحب کار هم اعلام فرمائید. بایستی به صاحب کار بگویید چرا تنها بایستی از تکنیک‌های کلاه سپید به کار گرفت و به‌همین‌استدلال بهینه سازی مجال‌بر خواهد بود.

عمل را بدون شوخی بگیرید و به طبع به تاریخی که برای تحویل پروژه اعلام می کنید پایبند باشید. عملکرد نمائید کلیه اتفاق ها غیرمنتظره و آپ تو دیت‌های گوگل را درنظر بگیرید. منظم باشید و مستند و براساس داده‌ها و آمارها (آنالتیکس و سرچ کنسول) گزارش دهید و از عمل خودتان حمایت فرمائید.



پنجمی نکته: بلندمدت و تجاری نگاه فرمائید
فریلنسینگ برعکس آنچه به‌حیث میرسد مقطعی و کوتاه‌مقطع وجود ندارد. برای خیلی‌ها بیزینسشان میباشد، بیزینسی بسیار پرسود. بایستی بدانید که با نگاه کوتاه‌مقطع نمیشود فریلنسر موفقی بود. زیرا بازار و کارفرماها مجال موردنیاز دارا‌هستند تا شمارا بشناسند. شما بایستی سرمایه‌گذاری نمائید و بها خودتان و کارتان را به بازار آرم دهید تا پروژه‌های گران قدر و سودآور به شما داده گردد.

می بایست خاطر بگیرید که خودتان را تبلیغ نمائید. در ساختن اینترنت‌وب سایت و کانال‌های اجتماعی خویش بایستی نگاه تجاری داشته باشید. شما مسلما رقیبان قدرتمندی دارید. نیاز میباشد از تکنیک‌های بازاریابی به کارگیری فرمائید. بدانید که درواقع دارید تجارتی برای خودتان می‌سازید. همین شمارا حاذق می‌نماید و به شما اعتماد به‌نفس گفتمان و همیاری با کارفرماهای گوناگون را می دهد، صحیح مثل یک بیزینس‌اینجانب.







عده‌بندی و فیض‌گیری
۱. فریلنسری حتما معایب خاص خودش را هم دارااست. مثل استخدام‌شدن و کارکردن با هر گروه‌ای که مزایا و معایب خودش را دارااست. کارشناس بهینه سازی بایستی با درنظرگرفتن خصوصیت‌های فردی، مسیری که میخواهد برود، اهدافش و بازار عمل جمهوری اسلامی ایران درباره فریلنسرشدن تصمیم بگیرد.

۲. بر مهارت‌های خویش بیفزایید و به‌روز باشید. متخصص seo می بایست تاحدی با دیجیتال مارکتینگ و طراحی وب سایت و وب سایت‌های وردپرسی و ui/ux هم آشنا باشد. ولی هرچه این شناخت بیشتر باشد، زمان‌های شغلی بیشتری هم خواهید داشت.

۳. کارتان را به‌شایسته ترین صورت اعمال دهید و با عشق و علاقه. به کلیه نشانه دهید که بهینه سازی را با تک تک لوازم و لوازمش خیلی بهتر می دانید.

۴. استعمال از ابزارهای بهینه سازی را خیلی عالی خاطر بگیرید. بهینه سازی دنیای دیدنی و بغرنج‌ای میباشد. می بایست صحیح و اصولی و جامع خاطر بگیریدش. در‌حالتی که هنوز یادگیری seo را آغاز نکردید یا این که حافظه گرفتید البته خیر خیلی بهتر و می دانید که ضعف دارید، شاید بد نباشد دنبال عصر تخصصی یادگرفتن بهینه سازی و ایجاد محتوا باشید.

راهنمای تخصصی سئو محتوا


بهینه سازی محتوا چیست؟ شاید بارها واژه‌ی seo به گوشتان خورده باشد و یا این که بارها برایتان پرسش گردیده باشد که چرا بعضا محتواها در برگه‌ی اولیه موتور کاوش چشم می شوند. به دور و بر خویش نگاه فرمائید به لحاظ شما روزمره چندین نفر در ادامه جواب سوال‌هایشان در موتورهای کاوش می‌باشند و روزمره یک‌سری نفر در حالا بار گذاری محتوا در فضای اینترنت سایتشان می باشند؟ تعدادی درصد از این محتواها چشم و خوانده میشوند؟ در‌این در میان محتوای شما چقدر شانس چشم شدن دارااست؟ اینجاست که بهینه سازی محتوا به امداد شما میاید.
آنچه در‌این نوشته خوا‌هیم داشت

آموزش تخصصی سئو

آکادمی رایا پارس


seo محتوا (سئو content) چیست؟
چطور یک محتوای بهینه سازی گردیده بنویسیم؟
۱.جستن واژه کلیدی مطلوب(keyword research)
Google Keyword Planner
SEMrush
KWFinder
Ahrefs
MOZ
۲.تیتر(Title)
۳.ساختار محتوا
۴.ارتفاع محتوا
۵.با صرفه‌سازی تصاویر محتوا
یافت کردن تصاویر
فرمت تصاویر
کاهش وسعت تصاویر
تگ alt یا این که متن جایگزین
۶. نشانی محتوا یا این که URL
۷.پیوند‌سازی داخلی
۸.پیوند سازی فرنگی
۹. Schema
۱۰.توضیحات meta
التفات به‌روز‌رسانی محتوا
طریق‌های سنجش بهینه سازی تارنما
۱.منزلت تارنما در موتورهای کاوش
۲.ترافیک ارگانیک
۳.سرنخ ارگانیک
توده بندی
تالیف کننده
فاطمه سلحشور
بهینه سازی محتوا (سئو content) چیست؟
روزمره میلیون‌ها محتوای متنی در تارنما‌های متفاوت منتشر گردیده و درین فی مابین برخی محتواها بیشتر چشم و خوانده می گردند؛ این محتواها دقیقا به عبارتی محتواهای بهینه سازی گردیده می باشند.
سئو مخفف search engine optimization به معنای با صرفه‌سازی موتورهای کاوش یا این که روند باصرفه‌سازی سایت جهت دیدن شدن آن، در سرچ موتورهای کاوش مانند گوگل میباشد.
محتوا، هر نوشته و داده ها داخل سایت میباشد. حال با این تعاریف بهینه سازی محتوا، نوشته و داده ها آنلاینی میباشد که به مقصود جذب ترافیک (بازدید کنندگان) بیشتر در موتورهای کاوش، نوشته می‌گردد.
۹۳ درصد از اشخاص صرفا فیض ورقه یکِ گوگل را نظارت می‌نمایند پس حال در حیث بگیرید چنانچه محتوای شما در ۱۰ فیض‌ی نخستین گوگل ظواهر گردد، چقدر محتوای شما کلیک می خورد و ترافیک وب سایت شما چقدر بالا می رود.
همان طور که اشاره کردیم غرض از seo، ارتقاء درجه وبسایت در نتیجه ها کاوش میباشد. حال غرض از استحصال مرتبه خوب چیست؟ ارتقا ترافیک(بازدیدکنندگان) به وبسایت و جلب لحاظ کاربر. این ارتقاء ترافیک، به وبسایت و محتوای شما اعتبار میبخشد و سوای هزینه اضافه به برندینگ شما یاری می‌نماید.
طبق گزارش HubSpot استحصال و کارهایی که به صورت تروتمیز محتوا منتشر می نمایند ۳۵۰٪ بیشتر از دیگر سایت ها ترافیک اخذ می نمایند.
صرف لحاظ از اینکه بلاگ شما درخصوص چیست و مخاطبان مقصود شما چه اشخاصی می‌باشند، مخاطبان شما، با جستجوی لغات کلیدی آیتم نظرشان از موتورهای کاوش مانند گوگل به کار گیری می‌نمایند، اینجاست که seo تارنما امداد می‌نماید تا یوزرها مقصود به تارنما شما پند شوند.
چطور یک محتوای seo گردیده بنویسیم؟
تایپ کردن یک محتوای seo گردیده و مخاطب پسند، هر دو با هم یک مهارت میباشد و نیاز به تمرین و ممارست داراست و صرفا به تایپ کردن یک محتوای عالی منتهی نمیشود بلکه همگی ی نصیب‌های محتوا را دربرمی‌گیرد، از تیتر گرفته تا فرصت تکثیر محتوا. به این خواسته در‌پی مهم‌ترین اقدامات برای seo محتوا ارائه گردیده‌است:
۱.کشف کردن واژه و کلمه کلیدی مطلوب(keyword research)
واژه و کلمه کلیدی، عبارات یا این که عبارتی میباشند که یوزرها در موتورهای کاوش سرچ می‌نمایند تا محتوای متبوع خویش را پیدا نمایند. کلمه و واژه کلیدی، مهم ترین نقش را در seo محتوا و جذب بازدید کننده انجام می‌نمایند و می‌قدرت اظهار کرد همگی‌ی سعی‌های شما در seo و ارتقا ترافیک سایتتان، به گزینش صحیح این واژه و کلمه برمی‌خواهد شد پس در گزینش آن ها می بایست غایت توجه را به خرج اعطا کرد البته این شغل به همین راحتی هم وجود ندارد!
برای شناخت بیشتر با این زمینه به شما سفارش میکنم مطلقا نوشته‌علمی‌ی “راهنمای جامع پژوهش لغت ها کلیدی در استراتژی بهینه سازی تارنما” از دست ندهید.
شایسته ترین ابزارهای جستجوی کلمه ها کلیدی برای بهینه سازی
گزینش واژه‌ی کلیدی مطلوب و جایگاه به دست آوردن در آن، فعالیت بسیار مشکلی میباشد. به همین عامل ابزارهایی برای کشف کردن واژه کلیدی مطلوب و امداد به سئوکاران به وجود آمده‌اند.
Google Keyword Planner
این ابزار یک کدام از ظریف‌ترین و دوست داستنی‌ترین ابزارهای جستجوی عبارات کلیدی (keyword research) میباشد. داده‌های این ابزار مستقیما از google تهیه و تنظیم میشوند چون با Google ads ترکیب گردیده است و بخشی از آن هم به صورت بدون‌پول در دسترس مردم قرار‌ گرفته‌ میباشد. در Google Keyword Planner قابلیت جستجوی لغت ها به طور عبارات، لغات یا این که نشانی وبسایت مهیا شد‌ه‌است و همینطور ارائه‌ی در نظر گرفتن از سعی لغات کلیدی در آجل و قابلیت دانلود لیست لغات کلیدی در پوسته پوشه اکسل به مزیت‌های این ابزار جهت بهینه سازی محتوا افزوده میباشد.
SEMrush
این ابزار چیزی بالاتر از یک ابزار جستجوی کلمه و واژه ی کلیدی میباشد و به همین عامل یکی پرطرفدارترین ابزارها نزد کارشناسان seo میباشد. مثلا در SEMrush با وارد کردن اسم تارنما، کل کلمه ها کلیدی که آن تارنما بابت آن ها سکو گرفته میباشد را می‌اقتدار دید و می‌اقتدار یک فهرست از لغات کلیدی پر بازدید و ترند گردیده (خواسته از کلمه ها ترند گردیده کلمه ها و عباراتی می‌باشند که در یک مقطع‌ی وقتی، تعداد سرچ آن ها در موتورهای کاوش بالا می‌رود) را در دست داشت.
این ابزار قسمتی به نام traffic analytics داراست که به امداد آن می توانید رده خویش را نسبت به رقبا بسنجید. زمان مجال ماندگاری استفاده کننده در وب سایت (time on page)، نرخ پریدن (bounce rate)، ترازو سرمایه‌گذاری رقبا روی عبارات کلیدی و تعدادی تجهیزات دیگر از مزایای این ابزار میباشد.
KWFinder
این ابزار این قابلیت و امکان را در دست سئوکاران قرار داده میباشد که عبارات کلیدی را در هر زبانی و با اعتنا به حالت جغرافیایی کاوش نمایند و کلید کلمه و واژه‌های سؤالی و پیشنهادی را نیز در مشت استفاده کننده قرار می‌دهد. در kwfinder شاهد پیش‌بینی‌های کاربردی هستیم به عنوان مثال در قسمت DA این ابزار، نوع سعی دامنه شما با دامنه ی دیگر رقبا مقایسه و حدس میشود و یا این که در نصیب CF ترازو اعتبار دامنه براساس بک لینک و پیوند‌ها تقریب زده می‌گردد و نیز در نصیب EV تقریب واحد سنجش بازدید در ماه مبنی بر رده در حاصل کاوش در دست مخاطب قرار میگیرد و تعدادی نصیب دیگر. شما میتوانید از این ابزار به طور مجانی اما تنها به برهه زمانی ۱۰ روز استعمال فرمایید.
Ahrefs
این ابزار ترازو رنج کلمه ها کلیدی (هر چه رنج یک واژه فراتر باشد، سکو تصاحب کردن محتوای شما در آن واژه و کلمه وقت گیر خیس میباشد) را نیز در دست شما قرار می دهد و همینطور به شما آرم میدهد که چرا رقبایتان درجه‌ی بالاتری دستیابی کرده‌اند و مجموع تارنما‌هایی که به رقبای شما لینک و پیوند داده‌اند را معرفی می‌نماید. مزیت فوق العاده Ahrefs تشخیص خطاها بهینه سازی تارنما و یاری در برطرف کردن آن‌هاست پس در تسریع بهبود مرتبه تارنما شما بسیار موءثر میباشد. این ابزار همینطور محتواهای آیتم اعتنا مخاطبان در یک قضیه خاص را معرفی می‌نماید.
MOZ
ابزار MOZ یک کدام از بدون نقص‌ترین ابزارها برای یاری به متخصصان بهینه سازی میباشد. این ابزار دارنده قسمت‌های رایگانی میباشد که میتوانید سوای پرداخت هیچ هزینه‌ای از آن منفعت ببرید. تجهیزات مجانی این ابزار مشتمل بر جستن لغت ها و کلمات کلیدی، پژوهش پیوند‌های مرتبط به وبسایت شما و تعداد بک پیوند‌های دریافتی، سنجش اعتبار دامنه(DA)، سنجش اعتبار شیت( PA) و … است و همان گونه که قابل در نظر گرفتن میباشد این تجهیزات به طور توسعه یافته‌خیس در نصیب‌های غیر بدون پول این ابزار در دسترس قرار میگیرد. یک کدام از ابزارهای جذاب MOZ که غیر مجانی میباشد، ابزار crawl diagnostic میباشد که نقاط ضعف و نقاط قوت شیت و محتوا را شناسایی کرده و در دست ما قرار می دهد.
۲.تیتر(Title)
اولی چیزی که از یک محتوا می بینیم، تیتر محتوا میباشد پس قابل ذکر وجود ندارد که تیتر چه نقش مهمی را در بهینه سازی محتوا و در برانگیختن و جذب مخاطب اعمال می‌نماید. شما در تیتر محتوا این زمان را دارید که نماد دهید چقدر نیاز مخاطب را شناسایی کرده و چقدر آن را برطرف میکنید. در‌پی به یکسری نکته قابل توجه که شما می بایست در کتابت تیتر رعایت نمائید، خواهم پرداخت:
• محتوا درباره‌ی چیست: شما در تیتر می بایست به‌این پرسش جواب دهید که استفاده کننده با تلاوت این محتوا چه اطلاعاتی را دستیابی می‌نماید؛ این مهم‌ترین اصل تیتر نویسی میباشد.
• استفاده کننده شما چه کسی است: کاربر بایستی احساس نماید محتوا مطلوب و مختص وی درج شده میباشد.
• بی آلایش و روشن مطرح کنید: به خاطر داشته باشید یوزرها مختصر و معمولی سرچ می‌نمایند.
• به بهینه سازی توجه فرمائید: از واژه و کلمه کلیدی در تیتر به کارگیری نمائید، زمانبر ننویسید، عنوان ها قابل حدس اما اختصاصی بنویسید.
۳.ساختار محتوا
ساختار استاندارد محتوا به تلاوت شل‌خیس آن امداد می‌نماید و در فیض به مخاطبانتان یاری می‌نماید محتوا و معنی را خوب متوجه شوند و بازدیدکنندگان شما به گذر زمان ارتقاء مییابند.
اکنون چطور یک محتوای ساختاریافته بنویسیم؟ آغاز تصور کنید در زمینه ی چه چیزی قصد دارید بنویسید و لغات کلیدی و تیترهای مرتبط با آن را یادداشت نمائید و بعد از آن شایسته ترین آنان را گزینش نمایید و آغاز به تایپ کردن نمائید.
ساختار یک محتوای استاندارد دربرگیرنده:
• پیشگفتار و معرفی مورد محتوا.
• بدنه‌ی محتوا،که به عبارتی اصل مطالبی میباشد که قصد جابجایی آنان را داریم.
• فیض‌گیری، که به صورت خلاصه به گستردن مطالب بیان شده میپردازیم.
۴.ارتفاع محتوا
محتواهای زمان بر شانس بیشتری برای استخراج مرتبه‌ی خوب به وسیله موتورهای کاوش دارا‌هستند. وقتی که محتوای شما زمان بر میباشد (بیش تر از ۱۰۰۰ واژه و کلمه) گوگل ریلکس‌خیس قادر است تشخیص دهد که محتوا در باب چه چیزی نوشته‌ گردیده‌ میباشد، دست تالیف کننده برای به کارگیری از لغات کلیدی بازتر میباشد. در متن زمان بر‌خیس می‌اقتدار از تیترها، عکس‌ها و لینک و پیوند‌های بیشتری استفاده نمود. براین اساس با مکان دادن کلیه‌ی این نکات یک متن وقتگیر از چگونگی بالاتری بهره مند می شود و ترافیک بیشتری را جذب خواهد کرد.
دیگر مزیت متن زمان بر، گنجایش بیشتر در ساخت و ساز لینک و پیوند داخلی میباشد؛ به راحتی می توانید با استعمال از لینک و پیوند دادن به دیگر محتواهای وبسایتتان منجر ارتقا اعتبار آن ها گردید.
۵.با صرفه‌سازی تصاویر محتوا
به کارگیری از تصاویر به تعداد مطلوب و در سایز و وسعت مطلوب، نقش مهمی در seo محتوا و مرتبه به دست آوردن آن داراست اما یکسری نکته در به کارگیری از تصاویر می بایست رعایت خواهد شد.
جستن تصاویر
مشخص و معلوم میباشد که اکثر زمان ها برای یافت کردن تصاویر مطلوب، بایستی به تارنما‌های دیگر و موتورهای کاوش برگشت کرد البته هر عکسی و در هر سایتی قابلیت و امکان دانلود و قرار دریافت کردن در شیت‌ی مارا ندارند؛ به عنوان مثال ممکن میباشد برای وبسایت و محتوای دیگری فردی سازی گردیده باشند. البته درین بین تارنما‌هایی نیز وجود دارا هستند که عکس‌های کیفیت عالی و به طور فولدر‌های گشوده psd و Ai را به طور مجانی در اختیارتان قرار میدهند؛ در‌این‌صورت‌ شما می توانید به راحتی تغییراتی در عکس نظر نمائید، لوگو خویش را در آن قرار دهید و به طور فرمت آیتم نظرتان سیو فرمایید. Freepik وب سایت پیشنهادی ما به شماست که دارنده میلیون‌ها عکس و گرافیک میباشد.
فرمت تصاویر
فرمت‌های متعددی برای تصاویر وجود دارا هستند اما پرکاربردترین این فرمت‌ها به خصوص برای یوزرها وردپرس jpg و png و webP میباشد.
حال به تفاوت این سه فرمت می پردازیم:
JPG فرمت عکس‌های اکثر تلفن‌های هم پا و دوربین‌های دیجیتال میباشد و برای عکس‌های بغرنج و دارنده تعدادی رنگ گوناگون مطلوب میباشد. این فرمت قابلیت و امکان کاهش وسعت بسیار بالایی دارااست البته در‌این کاهش وسعت شاهد افت چگونگی نیز هستیم؛ وبسایت‌های دارنده این فرمت عکس، دارنده سرعت قابل قبولی میباشند.
PNG فرمت مطلوب‌تری میباشد در‌حالتی که چگونگی بالای عکس، تصاویر ظریف و گرافیک‌های غامض را ترجیح می‌دهید و یا این که قصد به کار گیری از لوگو بر روی عکس را دارید.
WebP تصاویر با وسعت کمتر البته سوای افت چگونگی را در دسترس قرار می دهد البته از آنجایی که از سیستم دلیل ios امان نمی‌نماید به کار گیری از این فرمت را با محدودیت‌هایی مواجه نموده است.
کاهش وسعت تصاویر
هنگامی که سرعت یک وب سایت زیر باشد یوزرها سریع از وب سایت بیرون می شوند و به همین ترتیب سکو‌ی وب سایت ما کاهش پیدا می‌نماید. یکی عامل ها خیلی تاثیرگذار در سرعت وبسایت، وسعت تصاویر می‌باشند. شما میتوانید به راحتی با بار گذاری تصاویر متبوع خویش در وبسایت compressjpeg.com و compresspng.com وسعت آن‌ها‌را تا درصد قابل توجهی کاهش دهید.
تگ alt یا این که متن جایگزین
این خصوصیت سبب ساز می‌گردد یوزرها از روش جستجوی عکس نیز وارد محتوا و وب سایت گردیده و ترافیک و در غایت جایگاه‌ی seo وبسایت شما‌را بهبود دهند. منزلت تایپ کردن این تگ در وردپرس مشخص و معلوم شد‌ه‌است.حتوای “هرآنچه که می بایست در زمینه‌ی متن جایگزین تصویر(alt image) در seo بدانید!“ را مطلقا رسیدگی نمایید.
۶. نشانی محتوا یا این که URL
URL به معنای Uniform Resource Locator به عبارتی نشانی یکتای هر وبسایت میباشد که هر وبسایت را از دیگری متمایز می‌نماید. هر برگه، عکس یا این که ویدیوی تارنما، یک URL مستقل دارااست. URL استوار (evergreen URL) آدرسی میباشد که تغییر و تحول نکند و مدام اثبات باشد به عنوان مثال URL کمپین‌ها، ناپایدارند و بعداز اتمام دوران کمپین، تغییر تحول می‌نمایند یا این که بلااستفاده میشوند. ما در یک ورقه ساخت محتوا می کنیم، پیوند‌های فرنگی می دهیم و به گذر زمان فرصت پیوند‌های ورودی متعددی به‌این محتوا ساخت می گردد و اعتبار و درجه‌ی این برگه، به وسیله موتور کاوش ارتقاء پیدا می‌نماید؛ این مزیت URL استوار میباشد.
۷.پیوند‌سازی داخلی
لینک و پیوند‌های داخلی، پیوند‌هایی می‌باشند که از یک شیت‌ی دامنه به کاغذ‌ی دیگری در به عبارتی دامنه متصل می گردند. کلمه ها یا این که لغات لینک و پیوند گردیده (anchor text)، معمولا لغت ها کلیدی برگه‌ی مقصد و یا این که برگه‌ی فرود (Landing page) می‌باشند که مطلقا می بایست با رنگ متعدد از رنگ متن مشخص و معلوم شوند. این لینک و پیوند‌ها سبب میشوند مخاطب در وب سایت شما از ورقه‌ای به شیت‌ی دیگر منتقل گردد و مجال بیشتری در وب سایت شما باقی بماند و نرخ ماندگاری در تارنما (time on site) ارتقا یافته و نرخ پریدن (bounce rate) کاهش می یابد؛ بدین ترتیب بر seo وبسایت اثرگذار میباشد.
برای استحصال داده ها بیشتر در باب کاغذ‌ی فرود محتوای “دو طریق خوب برای پیوند سازی داخلی مقاله‌ها تازه که اینجانب استعمال می‌کنم” را پژوهش فرمایید.
نکته: Neighbor content عبارت میباشد از: محتوایی که در همسایگی لغات کلیدی یا این که لغت ها و لغت ها لینک و پیوند گردیده به کارگیری میشود. عبارات کلیدی این محتوا معرف نام و نشان و تعریف کننده‌ی آن کلمات می باشند.
امضای محتوایی عبارت میباشد از: پاراگراف، پاراگراف واره یا این که جمله متنی که معنای مستقلی از متن پیشین و سپس خودش دارااست و امضای مولف به حساب می آید زیرا مختص آن مولف میباشد و شخص دیگری از آن عبارت در محتوا به کارگیری نمی‌نماید.
۸.پیوند سازی فرنگی
پیوند‌های فرنگی، پیوند‌هایی می‌باشند که از یک برگه‌ی دامنه، به کاغذ دامنه‌ی دیگری متصل می گردند. لغت ها یا این که کلمات لینک و پیوند گردیده، معمولا لغت ها کلیدی کاغذ‌ی مقصد و یا این که کاغذ‌ی فرود (Landing page) وبسایت دیگری میباشند که مطلقا بایستی پررنگ گردیده و با رنگی مختلف متمایز شوند.
دادن پیوند فرنگی به سایتی دیگر، منجر ساخت و ساز اعتبار برای هر دو تارنما میشود و درجه‌ی هر دو تارنما نیز در موتور کاوش بالا میبرد. دقت داشته باشید اثر لینک و پیوند فرنگی که دیگر افراد به وب سایت ما می ‌دهند به مراتب بیشتر از لینک و پیوند داخلی میباشد.

به پیوند فرنگی که منجر اعتبار وب سایت دیگر میشوند، اصطلاحا پیوند فالو می گویند اما گاهی کارشناسان بهینه سازی از این جابجایی اعتبار پرهیز کرده و پیوند فرنگی را نوفالو می‌نمایند.
نکته:با نصب پلاگین‌هایی می‌اقتدار به راحتی پیوند فرنگی را نوفالو کرد، یک کدام از دارای اسم و رسم‌ترین این پلاگین‌ها، پلاگین‌ی Nofollow for external link که در وردپرس به تصویب رسیده میباشد.

۹. Schema
به طبع در ورقه موتور کاوش با تارنما‌هایی مواجه گردیده‌اید که دارنده ساعت‌ها عمل، لوکیشن و یا این که عکس، کنار نشانی وب سایت میباشند و یا این که پرسش‌هایی که در تحت نشانی تارنما اکران داده می‌شوند (FAQ) و …؛ همه این‌ها اسکیما میباشند و یک نوع تگ به اکانت میایند، که در برخی نسخه‌های وردپرس قابلیت و امکان پیاده‌سازی دارا هستند و در بعضی دیگر نیاز به نصب پلاگین میباشد. اسکیما، یک مالیات بر ارزش افزوده برای کاربر میباشد و گوگل متوجه این مالیات بر ارزش افزوده میشود و از طرفی اسکیما سبب ساز نرخ کلیک بیشتر و در غایت بهبود جایگاه‌ی وبسایت می گردد. به عنوان مثال در نصیب FAQ شما این شانس را دارید تا سوال ها متداول مخاطبان را بیان نمایید و کلیک بگیرید. اسکیما در موتورهای جستجوی Google و Bing و Yahoo و Yandex شناخته گردیده است.



بیشتر بخوانید: “راهنمای جامع اسکیما و اثر آن بر بهینه سازی تارنما“

۱۰.توضیحات meta
Meta description یا این که توضیحات meta به عبارتی توضیحات دو خطی پایین تیتر وبسایت‌ها، در کاغذ‌ی جستجوی گوگل میباشد. این توضیحات با دادن داده ها جزئی راجع‌به محتوا فرصتی برای تبلیغ محتوا و ارتقا نرخ کلیک(CTR) را مهیا می‌نمایند و سبب ساز ارتقاء ترافیک تارنما میشوند.
بایستی دقت داشت صرفا ۱۶۰-۵۰ کاراکتر از توضیحات meta در ورقه‌ی کاوش اکران داده میشود که خوب میباشد در آن از عبارات کلیدی و مزیت‌های محتوا، جهت جذب مخاطبان استفاده نمود و به خاطر داشته باشید فرصت به اشتراک گذاری وب سایت در کانال‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، توضیحات meta نیز چشم می‌گردد. سوای درج این توضیحات، خط اولیه محتوایتان تحت عنوان توضیحات meta نشان داده میشود که بازدهی قابل قبولی ندارد.



عنایت به‌روز‌رسانی محتوا
به روزرسانی محتوا معادل میباشد با Crawl و index (ایندکس به معنای چشم شدن و تصویب شدن به وسیله گوگل میباشد) دوباره محتوا بوسیله گوگل. وقتی که شما محتوای خویش را به‌روز می کنید، موتور کاوش توشه دیگر آن را چک می‌نماید و شما این زمان را دارید تا با ارائه‌ی محتوای خوب، مرتبه‌ی خویش را در موتور کاوش ارتقا دهید. از طرفی، برخی محتواها نیاز به به‌روزرسانی دارا هستند و آپ دیت کردن این محتواها، اعتبار تارنما را نزد مخاطبان ارتقا میدهد و سبب ساز ارتقا ترافیک و بهبود جایگاه ی آن در موتورهای کاوش میشود.



برای استحصال داده ها بیشتر سفارش می کنیم نوشته‌ی‌علمی‌ی “راهنمای جامع بروزرسانی مقاله ها برای بهبود seo وب سایت” را تفحص بفرمایید.



طریق‌های سنجش بهینه سازی وبسایت
در پی قصد داریم طریق هایی را به شما ارائه نماییم که با به کار گیری از آن نتیجه ها کارایی خویش در seo محتوا را ملاحظه کنید و بتوانید مقام خویش را نسبت به رقبایتان تحقیق نمایید.



۱.منزلت وبسایت در موتورهای کاوش
شما به راحتی با به کارگیری از ابزار تحلیلی search console یا این که به صورت دستی میتوانید جایگاه و منزلت وبسایت یا این که محتوایتان را در موتورهای کاوش پیدا فرمایید.

۲.ترافیک ارگانیک
به بازدیدکنندگانی که مستقیما از روش سرچ در موتورهای کاوش وارد تارنما شما می گردند، بازدیدکنندگان ارگانیک می گویند. به این ترتیب عده ای که از روش تبلیغات و یا این که تارنما‌های دیگر وارد سایت شما می گردند، جزئی از ترافیک ارگانیک به شمار نمی‌مراحل. این ترافیک با ابزار گوگل آنالیتیکس(google analytics) تحلیل می‌گردد.



۳.سرنخ ارگانیک
اشخاصی که مستقیما به‌دنبال تولید ها و سرویس ها تارنما مشخصی می‌باشند، سرنخ(lead) ارگانیک آن تارنما به شمار می روند. سرنخ های ارگانیک نیز از روش ابزار تحلیلی google analytics قابل تحلیل می‌باشند. (پس صرفا وبسایت‌هایی که سرویس ها و محصولاتی برای ارائه دارا‌هستند، دارنده سرنخ ارگانیک می باشند.)

صفحه ساز (Page builder) چیست؟


داشتم به‌این پندار میکردم که چرا رفتیم به سراغ شیت ساز هایی که فقط با کشیدن و رهاکردن بوسیله موشواره (drag & drop) بتوانیم به آسانی و فارغ از نیاز به نرم افزار نویس صفحه های تارنما خویش را به صورت دلخواه بسازیم. داریم در دنیایی معاش می‌کنیم که با سرعت فوق العاده متعددی به سمت ماشینی شدن پیش می رود به طوری که در اکثری از بیزنس ها ربات را جایگزین نیروی انسانی نمودند و بخش اعظمی از مشاغل در حالا انقراض می باشند. از جایگزینی قشر نیروی کار در سوله ها گرفته تا به هیچ وجه بعید وجود ندارد در بعدی ای مجاورت حتی کارهای هنری و برخی بسیار پردرآمدی مثل بازیگری سینما هم در گیر همین مورد خواهد شد.

آموزش تخصصی سئو

آکادمی رایا پارس



ولی که نمی توانیم منکر مزایای تکنولوژی شویم و اینکه در بخش اعظمی از مفاد منجر گسترش در خیلی از جنبه های معاش انسان شد‌ه‌است و اعمال کارها را برای بشر ها تسهیل می نماید و در مفاد متعددی به صرفه جویی در وقت، یاری شایانی می نماید. اما از طرفی هم همین تکنولوژی مضراتی به دنبال دارااست و دقیقا مثل یک چاقو دو کناره فعالیت می نماید از یک سو توسعه و رفاه به هم پا داراست و از طرفی دیگر قادر است مخل آسایش و وقار باشد.

عمدا یا این که سهوا با یک جریان قدرتمند داراست آدم ها را به سمت لایف استایل یکجانشینی و عدم تحرک، تناول کردن فست فود ها و خوراک های فراوری گردیده و اعتیاد به وب و شبکه‌های‌عمومی میبرد، و با این مدل از معاش و قرار تصاحب کردن در تحت بمباران داده ها، به ندرت از آدم ها موجودات مسخ گردیده ای ساخته می‌شود که روز به زوز صفات ناشایست تنبلی و طمع و برخی حسادت و خشم و غرور در آن‌ها برجسته خیس از صفات تبارک و نیکوی انسانی گردد. رابطه ها از صمیم قلب و انسانی نادر رنگ خیس گردیده و معنویت از معاش ها رخت بر می بندد، اینجاست که زنگ خطر تکنولوژی را می بایست به صدا درآورد و شش دانگ حواس توده شد که مرز را رد نکنیم، فقط در سد مادیات گرفتار شدن یعنی گم کردن غرض اساسی حیات.

از‌آنجا که طراحی وب سایت هم راهش را به سمت راحتتر شدن پیش می‌برد و در قسمت فرانت اند و ساختن ظواهر تارنما همت کرده تا مکان ممکن عمل را تسهیل نماید و از شغل اپلیکیشن نویسی بکاهد و همینطور در وقت و نیروی انسانی صرفه جویی نماید (که اما به هیچ عنوان در اینجا بد وجود ندارد که هیچ، خیلی هم بهتر میباشد و مالامال میباشد از مزیت، به دنبال کامل به آن می‌پردازیم).

امروزه بیشتراز 80% تارنما های عالم از سیستم مدیر محتوا (cms) دوستداشتنی وردپرس برای طراحی وب سایت های خویش منفعت گرفته اند به همین خیال و خاطر به کارگیری از برگه ساز ها این ایام بسیار پرکاربرد گردیده است. به دلیل آن که کاغذ ساز ها بسیار عمل را معمولی خیس می نمایند و با یک کشیدن و آزاد کردن (drag & drop) المان ها به راحتی می اقتدار یک ورقه از وب سایت را ایجاد کرد. صرفا بایستی به‌این نکته دقت کرد که تحت عنوان یک سازنده به روح اثرتان هم دقت نمایید از ماشینی شدن مسافت بگیرید، به کارتان عشق و علاقه بورزید و بدیع بودن را فراموش نکنید به کاربر التفات دهید. مخصوصا تحت عنوان یک بهینه سازی شغل یا این که طراح تارنما یا این که وبمستر، UI و UX را هم از خاطر نبرید و با ابتکار عمل رنگ معاش بر صفحه ارایی تان بپاشید. به دلیل آنکه گوگل هم این ایام بسیار به پیاده سازی رابط کاربری و تجربیات کاربری التفات می‌دهد.



بیشتر بخوانید: ” اصول پیاده سازی طلبه (inclusive design) در UX “



در حالتی که دوست دارید بدانید که شیت ساز چیست؟ چرا از ورقه ساز ها استعمال میکنیم؟ و با شایسته ترین کاغذ ساز های وردپرس در سال ٢۰٢١ آشنا گردید، قطعا تا آخر با نوشته‌علمی “۶ شیت ساز بلندتر وردپرس در سال ٢۰٢١” که از محرمانه مقاله ها بهینه سازی تارنما آکادمی میباشد، یار و همدم باشد.



آنچه در‌این نوشته خوا هیم داشت
کاغذ ساز (Page builder) چیست؟
چرا ورقه ساز وردپرس؟
مبنای معرفی این ورقه ساز های وردپرس
ورقه ساز SeedProd
مزایا
معایب
برگه ساز Beaver Builder
مزایا
معایب
کاغذ ساز Divi Builder
مزایا
معایب
ورقه ساز Elementor
مزایا
معایب
شیت ساز Visual Composer Website Builder
مزایا
معایب
شیت ساز Themify
مزایا
معایب
عده بندی
مولف
الهه جلیلی
ورقه ساز (Page builder) چیست؟
کاغذ ساز یا این که کاغذ ساز یا این که پوسته ساز یا این که قالب ساز همگی اسم هایی می باشند که ممکن میباشد در جاهای متفاوت در ترجمه Page builder به عمل ببرند. در حالتی‌که پیرو راهی راحت برای ساخت و سفارشی سازی وبسایت وردپرس خویش می باشید. اینجاست که پلاگین های کاغذ ساز وردپرس که فقط با یک کشیدن و آزادکردن (drag & drop) عمل می نمایند، به فعالیت میایند.

ورقه ساز های وردپرس به شما قابلیت و امکان میدهند طرح وبسایت و صفحه های تارنما خویش را فارغ از تایپ کردن کد تولید، بازنویسی و سفارشی سازی فرمائید. در‌این نوشته‌ی‌علمی، ما یکسری تا از شایسته ترین کاغذ ساز ها را که با کشیدن و آزادکردن برگه را میسازند معرفی می‌کنیم.



چرا ورقه ساز وردپرس؟
در اوایل هنگام فعال سازی تارنما، برای مبتدی و تازه کار ها عوض کردن صفحه ها و اینکه برگه وردپرس خویش را سفارشی نمایند مشقت بار به لحاظ میرسد. سفارشی سازی اکثرا برای اشخاصی که کد (HTML / CSS) نمی دانند بسیار مشقت بار میباشد. به همین عامل میباشد که یوزرها به‌دنبال روشی میباشند که از دست کدنویسی خلاص شوند و به راحتی با یک درگ و دراپ بی آلایش بتوانند کاغذ خویش را بسازند.

زمانی با اشخاصی حرف می‌کنیم که از Weebly به WordPress یا این که از Wix به WordPress تغییر‌و تحول شرایط می‌دهند ، مرسوم ترین کلام آنان این میباشد: “ای کاش وردپرس یک کاغذ ساز کشیدن و آزادکردن داشت”. بهتر یک‌سری پلاگین خوب برای داشتن ورقه ساز به طور کشیدن و آزادکردن برای وردپرس وجود داراست. آن ها به شما قابلیت و امکان میدهند سوای تایپ کردن یک خط کد ، طرح های سایت تماماً سفارشی در وردپرس ساخت فرمایید.
از‌آنجا‌که پلاگین های متفاوت شیت ساز وردپرس در بازار وجود دارااست، ما تصمیم گرفتیم برگزیدگان برگه ساز های وردپرس را به شما معرفی کنیم، بدین ترتیب میتوانید راهکار مطلوب را برای نیاز خویش تعیین فرمائید.



بیشتر بخوانید: ” هر آنچه که می بایست درباره هاست و دامنه بدانید“



مبنای معرفی این کاغذ ساز های وردپرس
Ease of use – سهولت به کار گیری

Flexibility – انعطاف پذیری

The design output – خروجی پیاده سازی

اکنون بیایید نگاهی به شایسته ترین برگه ساز های وردپرس در بازار بیندازیم. ولی قیمتی که مذکور میباشد برای مارکت درون کشور ایران وجود ندارد. به عنوان مثال صرفا با 99000 تومان میگردد برگه ساز المنتور پرو فارسی را از تارنما های اهل ایران تنظیم کرد.



برگه ساز SeedProd








SeedProd یک کاغذ ساز خوب وردپرس میباشد که در آن با کشیدن و آزاد کردن (درگ و دراپ) المان ها (ویرایشگر متن ، عکس ، فیلم …) به راحتی صفحه های دلخواه خویش را می سازید. از دید سرعت و سهولت به کار گیری ، شایسته ترین برگه ساز وردپرس در بازار میباشد.

شما میتوانید بیش تر از 100 پوسته از پیش تشکیل‌شده خوشگل را گزینش نمائید یا این که یک طرح تماماً سفارشی با به کارگیری راحت از کاغذ ساز وردپرس آن ها ساخت نمائید و نیازی هم به کد نویسی وجود ندارد.

الگوهای از پیش درست شده (تمپلیت های فراهم) برای صفحه های فرود (landing page) ، صفحه ها فروش، صفحه ها قدردانی، صفحه های تصویب وبینار، صفحه ها به زودی (در مشت تشکیل داد)، صفحه ها در چنگ تعمیر، 404 و مفاد دیگر وجود داراست.

برخلاف دیگر کاغذ ساز های وردپرس که نماید میباشند، ورقه ساز SeedProd با پیش بینی سرعت وبسایت تاسیس شده است. این کاغذ ساز به شما اعتقاد و باور میدهد که صفحه ها شما سریعترین می‌باشند، به این ترتیب میتوانید در سئو درجه بالاتری داشته باشید.

برگه ساز SeedProd دارنده یک سیستم پیاده سازی هوشمند میباشد، بدین ترتیب میتوانید با استعمال دوباره از موادتشکیل دهنده به مکان اجرا شغل های تکراری، در وقت خویش صرفه جویی فرمایید. میتوانید طرح (اسکیما) های رنگی را تعریف و تمجید نمائید ، ادغام فونت ها را ذخیره نمایید ،الگوهای ورقه (تمپلیت)، بلوک های سفارشی ، بخشها (سکشن) و موردها دیگر را ذخیره فرمایید تا در شکل نیاز دوباره به آن‌ها به راحتی به کارگیری فرمایید.

این شیت ساز دارنده تک تک بلوک ها و خصوصیت هایی میباشد که از یک ورقه ساز توانا انتظار دارید مانند هیبت های دلخواه، پروفایل های کانال اجتماعی ، مجال شمار معکوس ، هیبت های تماس ، دکمه ها ، بلوک های متعدد محتوا و مفاد دیگر. شایسته ترین نصیب این میباشد که برخی از بلوک ها حتی دارنده الگوهای از پیش درست شده می‌باشند، به این ترتیب میتوانید با اقتباس از الگوهای بلوک آیتم عشق فقط با 1 کلیک، فرآیند پیاده سازی خویش را تسریع فرمایید.

ورقه ساز SeedProd با همگی پوسته ها و پلاگین های دوست داستنی وردپرس فعالیت می نماید. همینطور دارنده مدیر اشتراک داخلی میباشد یعنی می‌توانید به راحتی با سرویس ها رایج بازاریابی ایمیلی (نشانی اینترنتی مارکتینگ) مانند MailChimp ، ActiveCampaign ، ConvertKit و مورد ها دیگر رابطه برقرار نمایید.

بیش تر از 1 میلیون استفاده کننده از برگه ساز SeedProd برای تولید و دکوراسیون عالی وبسایت خویش به کارگیری می نمایند.

بها: آغاز از 39.50 دلار برای یک تارنما.

جایگاه ما به کاغذ ساز سیدپراد: A+

مرور: ورقه ساز SeedProd سریعترین مورد ساخت برگه در بازار میباشد. همینطور مقرون به صرفه ترین آن میباشد. کتابخانه بلندمرتبه آن ها از پوسته های از پیش درست شده و بلوک های ماهر پناه می نماید که منجر صرفه جویی متعددی در حین می‌شود. امکان سفارشی سازی در هر جزئیات خرد را داراست، این مورد ها کاغذ ساز SeedProd را به یک راه‌حل مطلوب برای همگی یوزرها وردپرس تبدیل می نماید.



مزایا