حال این افراد چگونه باید صفحات AMP را حذف نمایند؟

مرجع تخصصی مقالات سئو محتوا، سئو تکنیکال

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

حال این افراد چگونه باید صفحات AMP را حذف نمایند؟


چه‌گونه صفحات AMP خود را از حاصل جستجوهای گوگل حذف نماییم؟
در‌حالتی که شما در تارنما خود صفحات (AMP Accelerated mobile pages) یا صفحه های موبایلی مالامال شتاب دارید و آنان نتایجی که شما انتظار دارید را برای شما ایجاد کرد نمیکنند و قصد حذف کردن آن‌ها را دارید تا پایان این مقاله با ما هم پا باشید. 

آموزش تخصصی سئو



در‌این نوشته‌ی علمی ما توضیحاتی که به وسیله گوگل برای حذف صفحه های AMP منتشر گردیده‌است را برای شما آورده ایم.

اخیرا گوگل یک فایل Help یا آموزش در قسمت Developer خود منتشر نموده و در آن توضیحاتی برای حذف صفحه ها AMP برای وب مستر ها و طراحان سایت ها منتشر نموده است.

شاید بپرسید که چرا باید صفحه های AMP را حذف نمود؟

مگر مشکلی راجع‌به با این صفحه ها وجود دارد؟

مگر خود گوگل تاکید بر ساخت این صفحات در وب سایت ها ننموده بود؟

درست است گوگل بر ایجاد صفحات AMP در سایت بسیار تاکید کرده است و قصد ندارد به کاربران بگوید که این صفحه ها را از وب سایت خود حذف نمایند،

اما چنانچه صاحبان وبسایت ها صفحات AMP در وب سایت خود داشته باشند که خواسته های آنها‌را بدان طور که انتظار دارا‌هستند بر آورده ننماید و مشکلاتی درباره‌ی با آن صفحه ها AMP وجود داشته باشد که برای وب سایت دردسر ساز خواهد شد

هم اکنون این افراد به چه شکل باید صفحات AMP را حذف نمایند؟

درین نوشته‌ی علمی که بوسیله گوگل منتشر شده است، توضیح داده گردیده‌است که صاحبان وبسایت ها چگونه میتوانند صفحه ها AMP را سوای آنکه مشکلی برای وبسایت تشکیل داد شود حذف نمایند.

در زیر سه راهکار ارائه شده بوسیله گوگل برای حذف صفحه های AMP آورده شدده است:

خط مش عمل نخستین: حذف صفحات AMP از جستجوهای گوگل
مراحل ذیل می‌تواند صفحات AMP را از جستجوهای گوگل حذف نماید بدون آنکه برای کاربران سایت شما اروری نمایش دهد:

در سورس کد صفحه ها کانونیکال لینک rel=”amphtml” را حذف کنید.

تنظیماتی در سرور خود ایجاد نمائید که یکی‌از ریدایرکت های HTTP 301 و یا HTTP 302 (مربوط به انتقالات مستمر صفحه ها) را برای صفحاتی AMP حذف شده به مخاطب نمایش دهند.

یک ریدایرکت از صفحه AMP حذف شده به شیت کانونیکال مرتبط با آن تولید نمائید.

برای اعتقاد از حذف شدن صفحات خود، آنها را در گوگل بازرسی نمایید و جستجو فرمایید که آیا شیت شما یافت میگردد یا خیر.

در شرایطی که تعداد صفحه ها حذف شده شما زیاد میباشد و شما نمی خواهید بازرسی کیند که آیا آحاد صفحه ها شما به درستی حذف شده اند یا خیر می توانید از Accelerated Mobile Pages Report به کارگیری فرمائید.

این نصیب به شما گزارشی از تعداد صفحات AMP وب سایت شما که به وسیله گوگل کراول شده و ایندکس گذاری شده اند میدهد و در شرایطی که صفحه های مد نظر شما به درستی حذف شده باشند

دیگر در‌این لیست نمایش داده نخواهند شد.

شیوه کار دوم: حذف صفحه های AMP از پلتفرم های غیر مرتبط با گوگل
با استفاده از این اسلوب می توانید صفحه ها AMP مد حیث خود را از جستجوهای گوگل و کش AMP گوگل (Google AMP Catch) حذف فرمائید در حالیه پرمالینک ها یا پیوندهای یکتای مربوط به این صفحه های را محافظت فرمائید.

پروسه پیاده سازی این روش به تفصیل پایین میباشند:

از سورس کد برگه کانونیکال لینک rel=”amphtml” را حذف کنید.

متا تگ “noindex” را به صفحات مد حیث خود اضافه نمایید تا با به کارگیری از این راه مانع کروال شدن صفحات خود توسط ربات های گوگل شوید.

یک نقشه وبسایت جدید برای وب سایت خود ایجاد فرمائید و در آن صفحات AMP حذف شده را نظر نکنید، بعد از آن نقشه وبسایت جدیدی را در گوگل وب مستر تولز و کنسول جستجوی گوگل، جایگزین نقشه سایت پیشین فرمایید.

برای باور از حذف شدن صفحه ها مد لحاظ خود، آن‌ها را در گوگل بازرسی فرمایید و جستجو کنید که آیا صفحه شما یافت می‌شود یا خیر.

در‌صورتی‌که تعداد صفحات حذف شده شما زیاد است و شما نمیخواهید بازرسی نمائید که آیا تک تک صفحات شما به صدق حذف شده اند یا خیر می توانید از Accelerated Mobile Pages Report استفاده نمایید.

این قسمت به شما گزارشی از تعداد صفحه ها AMP شما که بوسیله گوگل کراول شده و ایندکس گذاری شده اند میدهد و درصورتی که صفحات مد لحاظ شما به صدق حذف شده باشند دیگر در این لیست نمایش داده نخواهند شد.

هم اکنون باید صفحه ها AMP خود را از سایت حذف فرمایید به طوری که هیچ اثری از آن‌ها باقی نماند.

تنظیمات سرور خود را به طوری تغییر‌و تحول دهید که زمانی که نمایندگان Google user-agents ها (مثلا ربات های گوگل) می‌خواهند به شیت ای که حذف نموده اید دسترسی یابند برای آن ها پیام HTTP 404 (صفحه مورد نظر یافت نشد – not found) ارسال خواهد شد.

اجرا این کار موجب می شود که کش AMP گوگل صفحه ها منسوخ شده شمارا به دیگر پلتفرم ها عرضه ننماید.

در‌حالتی که میخواهید که بعد از حذف صفحات AMP پرمالینک های مربوط به آن صفحات فعال باقی بماند، سرور خود را به نحوی تنظیم نمایید که با به کار گیری از ریدایرکت 301 کابرانی که به صفحه ها حذف شده مراجعه می کنند را به صفحه ها کانونیکال ارجاع دهد.

رویکرد عمل سوم: حذف صفحه ها AMP از نتایج گوگل
اخطار: این شیوه از حذف صفحه های کانونیکال موجب نمایش داده شدن یک ارور به کاربران هنگام مراجعه به صفحه های AMP حذف شده می گردد.

این فعالیت به هیچ وجه توصیه نمیشود مگر اگر اشتباهی در تشکیل داد یک صفحه AMP ایجاد شده باشد و شما مکلف به حذف سریع آن باشید.

زمانی که شما با به کار گیری از این شیوه صفحات خود را حذف مینمایید ربات های گوگل نیاز به زمان دارند تا متوجه شوند این شیت حذف شده است و در طول این زمان همواره پیام خطا برای کاربرانی که درخواست ورود به این صفحات را دارا‌هستند ارسال میگردد.

مراحل اعمال این روش به تفصیل پایین میباشد:

حذف ورقه AMP از سرور سایت.

جاری ساختن تنظیماتی برای آنکه سرور پیام (HTTP 404 not found) را در هنگام درخواست کاربران برای دسترسی به کاغذ حذف شده برای آن ها ارسال نماید.

خودتان نیز برای یقین یک بار در گوگل برگه مد نظر را جستجو نمائید و مطمئن شوید که کاغذ حذف شده و پیام HTTP 404 فرستاده می شود.

برای هر ورقه AMP که آن را حذف می نمایید لینک rel=”amphtml” را از سورس کد شیت کانونیکال مربوطه حذف نمائید.

از گوگل بخواهید که صفحات کانونیکال را مجددا کراول نماید.

برای هر ورقه AMP که می‌خواهید آن را حذف نمایید فرایند یک تا چهار را تکرار کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.