آیا رتبه الکسا بر رتبه بندی SERP تأثیر میذاره؟

مرجع تخصصی مقالات سئو محتوا، سئو تکنیکال

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

آیا رتبه الکسا بر رتبه بندی SERP تأثیر میذاره؟


الکسا چیست؟ راه‌های به کارگیری از وبسایت Alexa در جایگاه بندی و شیوه های کاهش جایگاه الکسا را در به صورت کاملا جامع بخونید.

هر صاحب وبسایت می دونه که مرتبه بندی خوب در موتورهای جستجو ضروری میباشد.

اگه در یک موتور جستجو نمایش داده نشین، یافت کردن شما برای مشتریان چندان شل نخواهد بود.

با این موقتا، نوع دیگه ای از رتبه بندی وجود داره که امروزه بسیاری از شرکت های روی آن تمرکز می کنن.

این جایگاه بندی مرموز می باشد و اکثر مردم از مضمون‌ آن مطمئن نیستن. برای مالک یک سایت، ادراک سیستم رتبه بندی الکسا ضروری می باشد.

رتبه الکسا، به زبان معمولی، میزان محبوبیت یک وب سایت رو اندازه گیری می کنه. البته خواسته از محبوبیت دقیقاً چیست؟

در حالی که هیچ زمان به دلیل نحوه منحصر آنها دقیقاً نمی توان محبوبیت رو مضمون‌ کرد، مجموعه Alexa توضیح میده که طریق درجه بندی آن‌ها براساس “ترافیک تخمین زده شده وبسایت و مشارکت بازدیدکنندگان در سه ماه گذشته است”.

در حالی که این پاسخ هنوز هم یه خرده غیر قابل درک است، من در می تونم مبنی بر تجربیاتم یک ایده کلی در امر اینکه چه چیزی بر سکو بندی الکسا تأثیر میذاره، بیان کنم.

رتبه الکسا از این لحاظ مهمه که داده های سطح بالا رو در ارتباط طریق ترافیک و تعامل در مشت شما قرار میده.

این داده ها به شما امکان میده فهم بهتری از وبسایت خود داشته باشین و یک ایده کلی در امر استراتژی ارتقا محبوبیت خود بدست بیارین.



جایگاه بندی خوب الکسا چیست؟
الکسا تارنما ها رو از شماره 1 تا ظاهراً بی نهایت درجه بندی می کنه.

در سال 2020، حدود 1.5 میلیارد سایت وجود داشت که با الگوریتم الکسا درجه بندی شدن.

گوگل از حیث رتبه بندی الکسا تارنما شماره 1 در عالم می باشد. در حالی که محدوده دقیقی برای مرتبه عالی الکسا وجود نداره، ولی به صورت کلی، هرچه این عدد کمتر باشه، بهتره.

به حیث می رسه مرتبه Alexa زیر 30،000 بسیار عالی تلقی میشه.

سکو بندی الکسا چه‌گونه گزینش میشه؟
مجموعه Alexa توضیح میده که “ترافیک و تعامل از رفتار مرور افراد در ورقه جهانی ما بدست میاد… که نمونه ای از میلیون ها مخاطب اینترنت هست که از یکی پلاگین های متعدد مرورگر به کارگیری می کنن. ما همچنین بخش اعظمی از داده های ترافیک خود رو از منابع بدون واسطه، مثلا سایت هایی که نصب اسکریپت Alexa و تأیید معیارهای خود رو انتخاب کردن، عده می‌کنیم.”

5 شیوه استفاده بازاریابان از رتبه الکسا
جایگاه الکسا تنها یک معیار هست، اما همچنین یک نحوه اثر گذار برای مطالعه تلاش یک وبسایت در صورت عدم دسترسی به بازرسی آن می‌باشد.

همچنین می قدرت خاطرنشان کرد سکو الکسا به عنوان یک واحد سنجش قابل متکی بودن میباشد که سایرافراد می تونن برای اثبات ارزش در پی آن باشن، زیرا هر کسی می تونه از طریق ابزار تجزیه و به حساب آوردن مجانی تارنما Alexa، بدین قیمت دسترسی پیدا کنه.

در اینجا پنج استدلال رو مطرح کردم که نمایندگی ها و بازاریابان داخلی از رتبه الکسا استفاده می کنن.

قیمت یک وب سایت نسبت به رقبای آن مطالعه میشه
مرتبه الکسا یک معیار قدرتمند برای علامت دادن شرایط یک سایت نسبت به رقبای آن میباشد.

این میزان می تونه برای آژانس هایی که در فعلا تحقیق درباره مشتریان نو هستن، مفید باشه.

فرض کنین مشتری جدیدی در صنعت رایانش ابری دارین. با به کار گیری از ابزار ارزیابی وب سایت بدون‌پول الکسا، می تونین ببینین که وبسایت مشتری تازه شما دارای مرتبه الکسا مثلاً 617،600 میباشد.

هنگامی درباره ی درجه Alexa سایت های رقیب رسیدگی می کنین، مشخص و معلوم میشه که مشتری شما راهی زمان بر داره تا از سایت های رقیب سبقت بگیره.

وب سایت

مرتبه الکسا

Google.com

1

Digikala.com

146

Divar.ir

422

Apparat.com

50

Filimo.com

430



یکی از مزایای ابزار بازرسی بدون پول الکسا اینه که سایت های رقیب رو برای شما پیشنهاد می کنه تا آن‌ها رو مشاهده کنین.

حتی ممکنه رقبایی رو پیدا کنین که از وجود آنها خبر نداشتین. پژوهش زمان ای درجه الکسا برای تارنما شما می تونه برای مجموعه های بازاریابی که مایل به محافظت شرایط رقابتی هستن، نیز موءثر باشه.

می توان فهمید آیا جنبش ترافیک یک وب سایت طبیعی است؟
زمانی ترافیک سایت شما کاهش پیدا می کنه، طبیعیه که تعجب کنین که سایت های رقیب چه‌طور پیش میرن.

اگه متوجه شدین مرتبه Alexa آنها نیز در موقتی کاهش میباشد، ممکنه یک فرآیند صنعتی وجود داشته باشه.

اما اگه یک یا تعدادی تارنما در درجه الکسا در موقتی پیشرفت هستن، ممکنه وب سایت شما نسبت به یک رقیب ترافیک خود رو از دست داده باشه.

هنگامی که معیار اساسی رتبه الکسا رو بدست میارین، می تونین عمیقاً در ارتباط آنچه در فعلا وقوع میباشد، مطالعه کنین.

برای مشاهده اطلاعات مربوط به لینک و پیوند ها، منابع ترافیک، کوشش لغات کلیدی و مورد ها دیگه برای هر وب سایت، می تونین از مزایای رایگان وب سایت الکسا فایده ببرین.



لازم به ذکره استیناف پیشرفته وب سایت الکسا، عصر 14 روزه بدون پول در دست کاربران قرار میده.

تأیید ادعاهای ارائه شده به وسیله فروشندگان وب
وبسایت ها و فروشندگانی که می‌خواهند با شما کسب و کار کنن، ادعاهای قانع کننده ای رو به نفع خود مطرح می کنن.

می تونین از سکو الکسا برای تأیید تلاش آن‌ها استفاده کنین. در اینجا یکسری اکران مطرح شده که عنوان می کنه چه وقتی این کارایی موءثر خواهد بود.

با تمرکز به ارائه دهنده سئو: سایت های مشتریانی رو که در مطالعات موردی پررنگ هستن، پژوهش کنین تا ببینین واقعاً این تارنما ها چگونه شغل می کنن.
در اندیشه این هستین که آیا تبلیغ در یک وب سایت گران بها می باشد یا در دست یک تارنما به عنوان سهم دار وابسته قرار می گیره: درجه الکسا رو پژوهش کنین تا ادعاهای محبوبیت مخاطبان آن‌ها رو تأیید کنین.
مطالعه اینفلوئنسر ها: می تونین جایگاه Alexa تارنما آن‌ها رو مطالعه کنین تا آنها رو برای اپ اینفلوئنسر خود واجد شرایط بدونین.
به خرید وب سایت فکر می کنین: بایستی سکو الکسا آن رو به عنوان بخشی از تحقیق خود استیناف کنین.
اندازه گیری بی طرفانه درجه الکسا می تونه به شما در به حساب آوردن اشکال فرصت های نو کمک کنه.

به حساب آوردن مجال های پست مهمان و بازاریابی تبلیغاتی
آیا به‌این تامل می کنین که چه‌گونه می توان از طریق پست مهمان یا بازاریابی تبلیغاتی ترافیک بیشتری به دست آورد؟

قبل از سرمایه گذاری در این زمینه، جایگاه الکسا یک سایت رو تفحص کنین.

این استیناف واحد سنجش در معرض مخاطب قرار به دست آوردن وب سایت رو به شما آرم میده.

با به کار گیری از نوار ابزار Alexa Rank می تونین این شغل رو به راحتی ایفا بدین.



برای دسترسی سریع به به حساب آوردن بدون‌پول وب، نوار ابزار Alexa رو بارگیری کرده و آن رو در مرورگر خود نصب کنین.

بعد از آن می تونین اطلاعات ذیل رو برای وب سایت هایی که بازدید می کنین، فوراً مشاهده کنین:

جایگاه الکسا
تارنما های مشابه با سایتی که در آن هستین
ظاهر تارنما در قبلی
معیارهای جستجوی ترافیک به تارنما
سرعت سایت
این داده ها نه صرفا به شما در رسیدگی وبسایت ها برای پست مهمان و رابطه ها بک لینک یاری می کنن، بلکه وبسایت های نو رو برای شما پیدا می کنن.

بازرسی ارزش تارنما
بر خلاف سایر تفحص های وبسایت رایگان که کمتر مورد به کارگیری قرار آماده ساختن، رتبه الکسا به عنوان یک واحد سنجش مطرح برای وب شناخته گردیده‌است.

نشانه دادن مرتبه قدرتمند برای سایت شما به افراد میگه که تارنما شما قیمت دقت افراد رو داره.

بنابراین اگه در صنعتی عمل می کنین که متکی بودن نقش مهمی در آن داره، از درجه الکسا برای علامت دادن ارزش سایت خود به کارگیری کنین.

می تونین آن رو به عنوان معیاری که دیگرافراد می تونن تأیید کنن، درباره ی ها بازاریابی خود قرار به‌این.

اگه تارنما خود رو تأیید می کنین، می تونین معیارهای مربوط به وب سایت خود رو به صورت عمومی نمایش به این.

آیا مرتبه الکسا بر مرتبه بندی SERP تأثیر میذاره؟
تأثیر جایگاه الکسا بر بهینه سازی اینه که می تونین بینش های ارزشمندی راجع به وبسایت خود فهم و شعور کرده و از این داده ها برای بهبود جایگاه سئو خود استعمال کنین.

شما می تونین درک هویدا تری از سکو بندی ترافیک خود داشته باشین.

در صورت ارتقا به اپ های پولی Alexa، می تونین به معیارهای بیشتر و تحقیقات رقبا دسترسی داشته باشین.

نرم افزار های پولی به شما امکان دسترسی به گزارشات بدون نقص وبسایت خود و همچنین ابزارهای حسابرسی سئو رو میده.

اپ های Alexa از 79 دلار برای پژوهش اساسی ترافیک وب سایت استارت میشه و تا 299 دلار برای تیم بازاریابی کامل ارتقاء پیدا می کنه.



وقتی که حرف از ابزارهای سئو جانور در بازار میشه، آنچه الکسا در نرم افزار های برتر خود ارائه میده بسیار استاندارد میباشد.

گزینش ابزار مناسب بستگی به نیازهای خاص وب سایت شما داره.

چه‌گونه درجه الکسا برای سایت وردپرس رو در سال 2021 ارتقاء بدیم؟
در اینجا مواردی رو مطرح کردم که بایستی برای افزایش درجه الکسا در سال جاری روی آن ها تمرکز کنین:

1) نشر محتوای کیفیت بالا

محتوا یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده برای سکو بندی خوب می‌باشد.

زمانی مطالبی موضوعی و اثر گذار پست می کنین و با این فعالیت سازگار هستین، کاربران رغبت بیشتری به تلاوت آن دارن.

هر نمای ورقه اضافی، سیگنال های خیر به الگوریتم جستجو ارسال می کنه و می تونه رتبه الکسا وبسایت شما رو ارتقاء بده.

این سکو سبب ارتقاء متکی بودن به شما، تعداد بازدیدکنندگان و ماندگاری بیشتر کاربران در وب سایت شما میشه.

همچنین، هرچه محتوا برای مخاطبان آموزنده تر و ارزشمندتر باشه، تمایل بیشتری برای تعامل با آن و به اشتراک گذاری آنلاین آن با بقیه افراد وجود خواهد داشت.

این تعامل و به اشتراک گذاری، بازدیدکنندگان اختصاصی رو ارتقا میده و به افزایش رتبه برگه شما کمک می کنه.

2) کسب بک لینک و پیوند

لینک و پیوند های ورودی بیشتر که یک سایت به دست میاره، به موتورهای جستجو میگه که این سایت معتبرتر و مطمئن تر هست.

نکته ای که باید در حیث داشته باشین اینه که همه لینک و پیوند های ورودی یکسان اخلاق نمی کنن. بایستی وبسایت های کیفیت خوب به شما لینک بدن.

نوع ایده آل بک پیوند مربوط به سایتی می باشد که دارای اعتبار دامنه بالاتری نسبت به تارنما شما و ارتباط موضوعی باشه.

هرچه تعداد پیوند هایی که به تارنما شما اشاره می کنن بیشتر باشه، مشاهده کرد کلی شما رو بهبود می بخشه و همچنین می تونه سبب افزایش ترافیک سایت بشه.

3) اخذ سکو الکسا معتبر

اگه قصد بهبود درجه الکسا رو دارین، می تونین با یک هزینه کم در ماه عضویت در درجه الکسا رو ​​خریداری کنین.

این عضویت به الکسا یاری می کنه تا مستقیماً ترافیک سایت شما (مثلا صفحه ها AMP) رو اندازه گیری کنه.

شما شروع کد الکسا رو ​​روی وب سایت خود نصب می کنین، سپس به نرم افزار الکسا اجازه میدین تا کل وبسایت شما رو نسخه برداری کنه.

این ویژگی به شما توجه بدون واسطه و داده های دقیق رو میده که به وسیله Alexa تأیید میشه.

4) رقبای خود رو دنبال کنین

بر هیچ کس پوشیده نیست که درک رقابت می تونه به شما در بهبود نتیجه ها seo و بازاریابی امداد کنه.

یکسری ابزار در دسترس میباشد، از جمله تیم بازاریابی خود Alexa، که می تونه به شما در نگهداری از محتوای رقابتی یاری کنه.

آیتم دیگه نرم افزار Ahref میباشد:



Ahref راهی جامع برای پیگیری محتوای مناسب برای عبارات کلیدی خاص و ادله آن ارائه میده.

می تونین از این داده ها برای ارتقا محتوای خود به عنوان بخشی از استراتژی بهبود رتبه بندی کلی استعمال کنین.

نوار ابزار الکسا رو ارتقاء بدین
در حالی که الکسا از اطلاعات بیش از 25000 اپ افزودنی گوناگون مرورگر برای احتساب درجه بندی استعمال می کنه، عمدتاً کاربران Alexa Toolbar رو در حیث میگیره:



اساسا، هرچه افراد بیشتری از نوار ابزار استفاده کنن، سکو الکسا دقیقتر و مفیدتر میشه.

در منفعت، ارتقا نوار ابزار در وبسایت شما راهی است که می تونین به طور غیر بی واسطه رتبه الکسا خود و دیگرافراد رو ارتقا به‌این.

جایگاه بندی ترافیک الکسا چه‌گونه گزینش میشه؟
تخمین ها و رتبه های ترافیک الکسا بر طبق نمونه ای از میلیون ها استفاده کننده اینترنت می باشد. 

آموزش تخصصی سئو



مرتبه های ترافیکی الکسا براساس داده های ترافیکی ارائه شده توسط نمونه جهانی الکسا در یک عصر 3 ماهه می باشد.

رتبه های ترافیکی، روزانه آپ دیت میشن. مرتبه بندی یک وب سایت بر پایه ی اندازه گیری ترکیبی از بازدیدکنندگان اختصاصی و نمایش صفحه ها میباشد.

بازدیدکنندگان اختصاصی با تعداد کاربران منحصر الکسا که در یک روز از یک تارنما بازدید می کنن، انتخاب میشه.

تعداد مشاهده صفحه ها، تعداد آحاد درخواست های استفاده کننده URL الکسا برای یک وبسایت می‌باشد.

با این موقتا، یکسری درخواست برای URL مشابه در یک روز به وسیله یک استفاده کننده به عنوان یک نمایش صفحه واحد به حساب آوردن میشه.

سایتی که بیشترین ادغام بازدیدکنندگان اختصاصی و بازدید از صفحه ها رو داشته باشه، در سکو 1 قرار میگیره.

خلال این، الکسا از ساده سازی داده ها برای تصحیح سوگیری هایی که ممکنه در داده ها شکل بده، استفاده می کنه.

اگه معیارهای وبسایت شما دارای جواز هستن، می تونین جایگاه های جهانی و کشورها رو بر اساس معیارهای برآورد شده وب سایت، به جای معیارهای برآورد کلی، برای تارنما خود نمایش به‌این.

جایگاه های ترافیک الکسا تنها برای دامنه هاست مثلا، domain.com. الکسا جایگاه بندی مستقل ای برای صفحه ها فرعی در یک دامنه نداره.

(از جمله، http://www.domain.com/subpage.html) یا پایین دامنه ها (از جمله، subdomain.domain.com)؛

مگه اینکه بتونه آن ها رو به صورت خودکار به عنوان خانه شخصی یا وب لاگ ها، مانند Blogger (blogspot.com) شناسایی کنه.

اگه سایتی به عنوان کاغذ اساسی یا وبلاگ شخصی شناخته بشه، درجه ترافیک خود رو غیر وابسته از دامنه صاحب خانه خود خواهد داشت.

بر اساس داده های جان دار، آمار محدودیت هایی داره. سایت هایی با ترافیک نسبتاً کم اندازه گیری شده به وسیله الکسا مرتبه بندی نمیشن.

الکسا اطلاعات کافی از منابع خود برای سکو بندی فراتر از ترازو 100،000 شاخص آماری، دریافت نمی کنه.

با این درحال حاضر، از طرف دیگه، هرچه وبسایت به شماره 1 نزدیک تر میشه، رتبه آن قابل اعتقاد و باور تر است.

این بدان معناست که، به عنوان مثال، تفاوت ترافیک فی مابین یک وبسایت دارای رتبه 1،000،000 و یک تارنما دارای سکو 2،000،000 شاخص آماری پاره ای داره.

ممکنه سایتهای دارای رتبه 100000+ در معرض تغییرات زیادی قرار بگیرن. غیر معمول نیست که چنین وب سایت هایی به رتبه های ترافیک “سوای داده” یا کاهش ناگهانی برسن.

آیا الکسا همیشه تاریخچه جایگاه های سایت ها رو نشان میده؟
خیر، در alexa.com فقط رتبه های جهانی تاریخی برای وبسایت هایی دربین 1 میلیون وب سایت برتر نشان داده میشه.

این ابزار مرتبه های کشوری تاریخی یا جایگاه های جهانی تاریخی رو برای وب سایت های سوا درجه 1 میلیون علامت نمیده.

برهان اینکه الکسا درجه های تاریخی رو برای وبسایت های فارغ 1 میلیون درجه نخستین آرم نمیده، اینه که داده های آن وب سایت ها بسیار دست نیافتنی هستن.

هنگامی که داده های بسیار محدودی برای یک سایت در چنگ می باشد، درجه های وب سایت تا حدی متغیره و اطلاعات دیگه مرتبط نیستن و به طور بالقوه گمراه کننده خواهند بود.

چرا با وجود خوب شدن ترافیک وبسایت، رتبه بندی الکسا بدتر میشه؟
پاسخ کوتاه اینه که هر سیستم سکو بندی، شما رو نسبت به سایرین مرتبه بندی می کنه.

مرتبه ترافیک الکسا، وبسایت شما رو نسبت به سایر سایت های فقید رتبه بندی می کنه.

یک قیاس خوب مانند اجرای یک مسابقه دو است. فرض کنین که روز قبل مسابقه رو با جایگاه 3 به نقطه پایان رسوندین.

اگه امروز دوباره مسابقه به این و فرصت کمتری سپری کنین تا به خط پایان برسین و اگه 3 نفر دیگه سریعتر از شما سوای، همچنان می تونین در مکان چهارم قرار بگیرین.

با وجود اینکه مسابقه سریع تری رو پشت سر گذاشتین، جایگاه شما بدتر شد، زیرا افراد دیگه هم سریعتر دویدن. پس سعی رقبا بر جایگاه بندی شما تأثیر بی واسطه داره.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.