چک لیست سئو خارجی

مرجع تخصصی مقالات سئو محتوا، سئو تکنیکال

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

چک لیست سئو خارجی


بازرسی لیست بهینه سازی چیزی هست که هر اینترنت‌مستری یا این که کارشناس سئویی به آن نیاز داراست، با داشتن یک مطالعه لیست بی نقص از شغل های مختلفی که برای سئوی سایت باید جاری ساختن دهید، دیگر هیچ چیز از تحت دست‌تان رد نمی‌شود. از شغل‌های شالوده‌ای سئو گرفته تا پیوند‌سازی‌ها، تمامی شغل‌هایی می‌باشند که هرازگاهی فراموش می‌کنید و در حین مایحتاج آنان‌را ایفا نمی‌دهید. درین نوشته‌ی علمی از بازرسی لیست سئو 2022 را برایتان آماده کرده‌ایم. در شرایطی‌که تا امروز برای انتشار هر محتوا یا این که قبلی و بعد از آن آن بعضا شغل های اصلی را فراموش می‌کردید، با داشتن این تحقیق لیست دیگر خیالتان از امور شل خواهد بود.

چرا به محاسبه لیست seo نیاز داریم؟
یکی از خصوصیت‌های عمل‌های بهینه سازی این است که شغل های ریز و درشت متعددی برای ایفا‌ دادن وجود داراست. این کار‌ها از زمان فعال سازی تارنما آغاز میگردند و برای هر بخشی از امور با گروه‌ای از عمل‌های دیگر مواجه می‌باشید. برای مثال هربار که می‌خواهید محتوایی منتشر نمایید باید مفاد متعددی را مدنظر قرار دهید، از تیتر مقاله گرفته تا متای توضیحات به علاوه باصرفه‌سازی تصاویر و... این عمل‌ها آن قدر زیاد میباشند، که احتمال فراموش‌ کردن بخشی از آنها زیاد میباشد.
بیشتر بخوانید: اصطلاحات سئو - جامع ترین لیست واژه طومار تخصصی seo
به‌این مورد ها عمل‌های حوزه offpage و سئو تکنیکال را هم اضافه نمایید. به همین دلیل داشتن یک تفحص لیست برای شغل های seo ضروری به لحاظ میرسد. این رسیدگی لیست seo 2022 به شما امداد می‌نماید، تمامی شغل‌های ما یحتاج خویش را با نظم و ترتیب در طول ما یحتاج خویش اجرا دهید.
اشکال تحقیق لیست سئو
فعالیت‌های سئویی آن‌قدر زیاد می باشند که برای هر بخشی می‌اقتدار یک به حساب آوردن لیست تهیه و تنظیم کرد. در این مقاله به ارائه پژوهش لیست پایه سئو، به حساب آوردن لیست بهینه سازی تکنیکال، مطالعه لیست سئو داخلی و offpage seo می پردازیم.
استیناف لیست شالوده seo
کارهایی که در به حساب آوردن لیست پایه بهینه سازی آورده‌ایم، قرار وجود ندارد به‌طور مستقیم جایگاه تارنما شما را در نتیجه ها کاوش ارتقا دهند. ولی تحت عنوان شغل‌هایی زیربنایی به شمار می‌روند که در غایت سبب ساز افزایش رتبه تارنما شما می‌شوند.
نصب سرچ کنسول گوگل: سرچ کنسول مهم ترین ابزاری میباشد که برای عمل‌های سئو به آن نیاز دارید، به یاری آن می توانید کارایی تارنما‌تان در نتایج کاوش را رصد نمائید، کلمه ها کلیدی که در آن ها جایگاه گرفته‌اید را مشاهده کنید، خطاهای جان دار در وب سایت خویش را شناسایی کرده و پوشه وب سایت مپ را وارد فرمایید.
نصب گوگل آنالیتیکس: این ابزار گوگل هم به شما امداد می‌نماید ترازو بازدیدهای سایت‌تان را رصد کرده و مشاهده کنید هریک از بازدیدکننده‌ها از کجا می‌آیند و چه‌گونه با وبسایت‌تان تعامل برقرار می‌نمایند. اگر آنالیتیکس را به سرچ کنسول متصل فرمایید، از مزایای بیشتری منفعت‌مند خواهید شد.

نصب یک پلاگین seo: در صورتی تارنما‌تان وردپرسی است به یک پلاگین سئو هم نیاز دارید تا کارهایی مثل سایت مپ و تگ‌های متا و هدینگ‌ها را برایتان با صرفه نماید. برای این عمل پلاگین‌های خیر مثل yoast ،rank math ،بهینه سازی framework وجود داراست که عمل شما را برای با صرفه‌سازی وب سایت و صفحه های آن بسیار وا رفته می‌نمایند.

ساخت وب سایت مپ: وب سایت مپ به موتورهای کاوش نماد میدهد محتواهای اصلی تارنما شما در کجا قرار دارا‌هستند، به‌این‌ترتیب موتورهای کاوش می‌توانند مطالب تارنما شما‌را خزش و ایندکس نمایند. فولدر سایت مپ را می‌توانید در یکی نشانی‌های زیر پیدا فرمائید:

sitemap.xml/
sitemap_index.xml/
sitemap/
تشکیل داد فولدر ROBOT.TXT: فایل ROBOT.TXT یک فولدر متنی هست که به موتورهای کاوش اعلام می‌نماید به چه بخش‌هایی از وب سایت شما می‌توانند رمز بزنند و به کدام قسمت‌ها اذن سرزدن ندارند. داشتن فولدر ROBOT.TXT برای هر سایتی اثرگذار می‌باشد اما در‌حالتی که صفحاتی در سایت‌تان دارید که نمی‌خواهید به وسیله موتورهای کاوش خزش شوند، بایستی مطلقا فایل ROBOT.TXT را در تارنما‌تان بسازید. برای مثال در وبسایت‌های فروشگاهی نیازی به خزش صفحه ها خرید و پرداخت و... بوسیله موتورهای کاوش وجود ندارد و این صفحه های باید مسدود شوند. با مراجعه به نشانی yourdomain.com/robots.txt می توانید وجود پوشه ROBOT.TXT در تارنما خویش را بازرسی نمائید. در صورتی‌که در‌این نشانی چیزی نیست، قطعا به امداد ابزارهای آنلاینی که برای ساخت فایل ROBOT.TXT وجود دارد، آن را بسازید و در وبسایت‌تان قرار دهید.

تحقیق لیست بهینه سازی تکنیکال
رعایت ‌نکردن اصول سئو تکنیکال می‌تواند وب سایت شمارا از آماده ساختن مرتبه‌هایی که مستحق آن می باشد، بدور نماید. پیرو استیناف لیست مهم ترین شغل های seo تکنیکال را مرور می‌کنیم:

پیاده سازی ساختار وبسایت: یوزرها وبسایت شما و موتورهای کاوش می بایست بتوانند وا رفته فی مابین صفحات و موضوعات متفاوت آن بگردند و به هر چیزی که میخواهند به راحتی دسترسی پیدا نمایند. به همین دلیل باید فورا بعد از فعال سازی سایت، برنامه ای برای ساختار صفحه های آن داشته و دسته‌بندی‌های مطالب و لینک و پیوند‌های داخلی دربین صفحه های را از آغاز تعیین نمائید.

مطمئن گردید صفحه های وب سایت قابل خزش می باشند: در حالتی که که صفحه های شما قابل خزش نباشند، امکان ایندکس ‌شدن توسط گوگل هم ندارند. بنابراین ضروری میباشد خطاهای مربوط به فایل ROBOT.TXT را احتساب نمایید. برای این عمل به بخش Coverage سرچ کنسول بروید و همه اشتباهات و هشدارهای مربوط به خزش نشدن تارنما را مطالعه فرمائید. در شکل بروز اینگونه مشکلاتی قطعا برای رفع آن‌ها مبادرت نمایید.

مطمئن گردید صفحه های وبسایت قابل ایندکس می‌باشند: امکان ایندکس ‌شدن با قابلیت و امکان خزش ‌شدن گوناگون می باشد. چنانچه که در شیت‌ای از سایت شما از تگ نوایندکس مستعمل باشد، شیت موردنظر خزش می‌شود البته ایندکس نمیشود. در گزارش Coverage سرچ کنسول این آیتم را هم می‌توانید استیناف کنید.

مطمئن گردید از https به کارگیری می‌کنید: https پروتکلی برای صفحات اینترنتی میباشد که از داده ها یوزرها مراقبت می‌نماید. به کار گیری از این پروتکل منجر ارتقای جایگاه شما به وسیله گوگل هم

سایت‌تان بایستی تنها روی یک دامنه قابل دسترسی باشد: تارنما شما نباید با نشانی‌های مختلف قابل دسترسی باشد، چون مشکلاتی در خزش، ایندکس و امنیت وب سایت‌تان تشکیل داد می شود. خوب می باشد حالت‌های گوناگون نشانی وب سایت را روی یکی‌از آنان ریدایرکت فرمایید. برای مثال میتوانید نشانی‌های

http://yourdomain.com
http://www.yourdomain.com
https://yourdomain.com
را روی نشانی https://www.yourdomain.com ریدایرکت فرمائید.

سرعت سایت را مطالعه نمایید: سرعت صفحه ها تارنما تحت عنوان یکی فاکتورهای سکو‌بندی گوگل شناخته میشود. هویدا می باشد سرعت وب سایت نقش مهمی در ارتقاء تجربیات کاربری وبسایت دارااست، درصورتی که سایت شما دیر بارگیری گردد، هیچ کاربری قرار وجود ندارد در آن بماند، درنتیجه درجه‌ای هم از گوگل نمی‌گیرد. برای باور از سرعت تارنما‌تان می‌توانید از ابزارهایی مثل PAGESPEED INSIGHT یا این که GTMETRICS استعمال کنید.

تلفن همراه‌فرندلی ‌بودن سایت را مطالعه فرمایید: گوشی‌فرندلی ‌بودن سایت در سال‌های اخیر برای گوگل التفات متعددی پیدا کرده و مخصوصا در جستجوهای موبایلی درجه تارنما شما‌را به شدت بالا می برد. برای اعتقاد و باور از تلفن همراه‌فرندلی ‌بودن وب سایت هم میتوانید از ابزار آزمایش موبایل‌فرندلی گوگل به کارگیری کنید.

پلاگین فشرده‌سازی تصاویر نصب فرمائید: فشرده‌سازی تصاویر باعث کاهش وسعت آن ها و بالا رفتن سرعت بارگیری صفحه ها می شود. چنانچه تارنما‌تان وردپرسی است پلاگین‌های متعددی برای این کار در اختیارتان قرار دارد که به صورت اتوماتیک تصاویر تارنما را فشرده می‌نمایند.

لینک و پیوند‌های شکسته را اصلاح نمایید: لینک و پیوند‌های شکسته به تجربه کاربری تارنما شما ضربه میزند، مدام حواستان به لینک و پیوند‌های تارنما‌تان باشد و در شکل وجود پیوند شکسته سریع برای اصلاح آن مبادرت فرمایید.

صفحه ها تکراری را اصلاح نمائید: گوگل صفحات یا این که محتواهای تکراری را ابدا دوست ندارد. سرچ کنسول گوگل در شکل وجود اینگونه صفحاتی آن را در قسمت Coverage به شما اگاهی می دهد.

تحقیق لیست سئو داخلی
seo داخلی دربرگیرنده عمل‌هایی می باشد که برای بهینه‌سازی محتوای وبسایت خویش می بایست اجرا دهید. در ادامه به حساب آوردن لیست seo 2022 به سراغ سئو داخلی می‌رویم:

از url کوتاه و توصیفی استفاده فرمائید: url صفحه ها تارنما در حاصل کاوش اکران داده میگردد، در شرایطی‌که که از url کوتاه و توصیفی به کارگیری کرده باشید، تماما در معرض روئت کرد یوزرها قرار میگیرد و آن ها خوب می‌توانند مورد برگه را تشخیص دهند.

تیتر‌های دیدنی و ترغیب‌کننده استعمال نمائید: تیتر صفحات دیده‌گیرترین عنصری میباشد که در حاصل کاوش نمایش داده می شود. یک تیتر جذاب نقش مهمی در ترغیب یوزرها به کلیک روی آن داراست، به همین برهان کوشش فرمایید تیتر‌هایی جذاب و ترغیب‌کننده بنویسید و از واژه کلیدی شیت در آن به کار گیری نمائید.

توضیحات متای ترغیب‌کننده بنویسید: توضیحات متا هم نصیب دیگری می‌باشد که در نتایج کاوش نشان داده میشود و ازآنجاکه زمانبر‌خیس می باشد، زمان بیشتری برای معرفی و تعریف محتوای برگه در آن دارید. البته عملکرد نمائید ارتفاع آن از 120 کاراکتر بیشتر نشود و از کلمه کلیدی ورقه در آن به کارگیری نمائید.

به منابع مرتبط و دارای اعتبار لینک و پیوند بدهید: لینک ‌دادن به صفحات مرتبط در وب سایت خودتان به یوزرها یاری می‌نماید، خوب در وبسایت‌تان بگردند و تجارب کاربری بهتری داشته باشند ولی خلال این می توانید با لینک و پیوند ‌دادن به منابع مرتبط در سایت‌های دیگر هم قیمت بیشتری برای یوزرها وبسایت‌تان ساخت کنید. البته به اعتبار صفحاتی که به آن لینک می‌دهید دقت داشته باشید.

عکس‌ها را با صرفه‌سازی کنید: تا اینجای شغل در ارتباط تصاویر سایت گفتیم که بایستی آن ها را فشرده نمائید، خلال این در به کار گیری از عکس‌ها از گزینش نام های همگانی مثل شماره برای آنها غربت کرده و اسامی توصیفی مرتبط برای هر عکس انتخاب نمائید. خلال این ویژگی alt هر عکس را هم با جملاتی توصیفی مالامال نمائید.

از اسکیما برای صفحه های به کار گیری فرمائید: اسکیما به موتورهای کاوش کمک می‌نماید محتوای برگه شما‌را عالی تشخیص دهند؛ علاوه بر این اسکیما سبب ساز می‌گردد اکران صفحه شما در نتیجه ها کاوش گوناگون و چشمگیرتر خواهد شد. در بهره نرخ کلیک روی ورقه شما را بالا میبرد.

لینک و پیوند‌های داخلی بسازید: پیوند‌های داخلی به موتورهای کاوش یاری می‌نمایند مورد صفحه های متفاوت را تشخیص داده و صفحه ها مربوط به جستجوها را خوب تشخیص دهند. به علاوه لینک‌سازی داخلی منجر هدایت بهتر و شل و ول‌خیس یوزرها در وبسایت شما می شود و تجربه کاربری بهتری برای آنها می‌سازد.

تحقیق لیست سئوی خارجی
بعد از مرور تحقیق لیست seo پایه، تکنیکال و داخلی فعلا وهله پرداختن به مطالعه لیست offpage seo می‌رسد.

لینک و پیوند‌های رقبا را زیر حیث بگیرید: نصیب مهمی از کار رصد رقبا این است که پیوند‌های فرنگی که آنان می‌گیرند را تفحص نمایید. این شغل به شما امداد می‌نماید فرصت‌های احتمالی پیوند ‌خریداری کردن را پیدا فرمائید؛ ازآنجا که وبسایت‌های حریف شما از این صفحه ها پیوند گرفته و پیروز بوده‌اند، لینک و پیوند‌ فراهم نمودن از این صفحات می‌تواند برای شما هم‌زمان خیر باشد. به خصوص در شرایطی‌که دو یا این که یک‌سری حریف شما از یک ورقه لینک و پیوند گرفته‌اند، احتمالا شما هم بتوانید از آن ورقه برای خودتان لینک و پیوند بگیرید.

لینک‌های از دست‌ رفته را پس بگیرید: مدام مراقب لینک و پیوند‌های ورودی سایت‌ها باشید. در مواقعی ممکن میباشد به هر دلیلی این لینک‌ها خراب شوند یا این که از دست بروند. در اینگونه مواقعی میتوانید سریع با تارنما مبدا تماس حاصل نمایید و از آن ها بخواهید لینک و پیوند وبسایت شمارا اصلاح نمایند.

منشن‌های فارغ از پیوند را رصد نمائید: به صورت کلی منشن‌های فارغ از لینک هم اثر خیر روی سئوی آف پیج شما خواهند داشت؛ ولی در حالتی که بتوانید این منشن‌ها را به پیوند تبدیل کنید، حتما اثر خیلی بیشتری خواهید مشاهده کرد. بد وجود ندارد این منشن‌ها را هم زیرنظر داشته باشید و با تارنما‌های منتشرکننده برای تبدیل آن ها به لینک تماس حاصل نمایید.

آموزش تخصصی سئو

آموزش جامع سئو



تایپ کردن پست مهمان را فراموش نکنید: وب سایت‌های متعددی در وب وجود دارا هستند که به شما اذن می‌دهند در آنها مطالب خویش را منتشر فرمائید و به صفحه های دلخواه خودتان لینک بدهید. علاوه بر این میتوانید با وبسایت‌هایی که در حوزه مربوط به شما شغل می‌نمایند، تماس حاصل نمایید و به آنان توصیه تایپ کردن پست مهمان بدهید. در‌حالتی که نوشته‌ی علمی با ارزش و کاربردی‌ نوشته باشید، آن ها هم از تکثیر آن استقبال می‌نمایند.

وب سایت‌هایی که به مطالب بی‌بها لینک داده‌اند را پیدا نمائید: هنگامی شما درباره‌ی موضوعی محتوا می‌نویسید، مسلما مطالب متعددی در به عبارتی مورد وجود دارد که از نوشته‌ی علمی شما بهتر نیستند اما لینک و پیوند‌های متعددی از وب سایت‌های متعدد گرفته‌اند. سایت‌هایی که به اینگونه مطالبی لینک و پیوند داده‌اند زمان نه برای شما هستند تا از آن‌ها لینک بگیرید. می توانید به آن ها تماس حاصل نمایید و محتوای خویش را برای فراهم کردن لینک و پیوند معرفی فرمائید.

سایت خویش را به سایرافراد معرفی نمایید: تا هنگامی دیگر افراد وب سایت شما را نشناسند، نمی‌توانند به آن لینک و پیوند بدهند. به این ترتیب تا می توانید عملکرد فرمایید تارنما خویش را به اشخاصی که به حوزه کاری شما علاقه دارند و میتوانند به شما لینک بدهند، معرفی نمائید. کانال‌های اجتماعی، مشتریان استخراج‌وکار و دوستان و آشنایان در این مورد زمان خوبی به شمار میایند.

توده‌بندی

احتساب لیست seo 2022 به شما امداد می‌نماید تمامی عمل‌های seo وبسایت را زیرنظر داشته باشید و شایسته ترین نتیجه ها ممکن را بدست آورید. با انجام تک‌تک اقدامات این محاسبه لیست خیالتان از سئوی وبسایت وارفته خواهد بود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.