چه مواردی با محتوای باکیفیت ارتباط دارد؟

مرجع تخصصی مقالات سئو محتوا، سئو تکنیکال

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

چه مواردی با محتوای باکیفیت ارتباط دارد؟


با ظهور و گسترش دنیای دیجیتال، یک‌باره آحاد وب پر‌از پست‌های بلاگ، کلیپ، تصاویر و... شد. هرکدام از این موارد در نوع خود یک محتوا میباشند. فعلا یکی مهم‌ترین طریق‌های جذب مشتری و بازاریابی ساخت محتوا است. در شرایطی‌که شما نیز قصد دارید برای حصول و کارتان از نوین‌ترین طریق بازاریابی آنلاین به کارگیری نمائید با ما یاروهمدم شوید تا شما را با اصول ساخت محتوا و کسب درآمد از این راه آشنا کنیم.

آموزش تخصصی سئو

آموزش جامع سئو



تشکیل داد محتوا چیست؟
محتوا یعنی همان فیلم، تصویر، پست وب لاگ، اینفوگرافیک و... که در اینترنت روی تارنما‌های متفاوت در دسترس همگی قرار دارد. مدیران وب‌وبسایت‌ها برای ایجاد کرد محتوا شروع باید ایده‌پردازی کنند. به این منظور باید شخصیت مشتریانمان را به نه بشناسیم و بدانیم به چه مطالبی بیشتر علاقه دارا هستند. آنگاه حول همان موضوعات اقدام به ساخت محتوا کنیم. همانگونه که گفته شد، این محتوا میتواند به فرمت‌های گوناگون چون پست وب لاگ، فیلم، تصویر و... تولید گردد. ساخت و ساز محتوا برای پلتفرم‌های متفاوت به قدری عنایت دارد و به همین استدلال ایجاد کرد محتوا به عنوان یک فعالیت محسوب شود. به این ترتیب حتی در‌حالتی که رئیس وبسایت نباشید، بد نیست این مقاله را تحقیق نمائید و چنانچه در خود علاقه‌ای نسبت به ایجاد کرد محتوا مشاهده کردید به عنوان عمل به‌این فعالیت روی بیاورید.
بیشتر بخوانید: اسکن رایتینگ یا تبلیغ نویسی چیست و اسکن رایتر کیست؟
ضرورت ساخت‌و‌ساز محتوا برای وبسایت
تشکیل داد محتوا یکی از زیر مجموعه‌های بازاریابی درونگرا هست. در واقع شما با ایجاد محتوا اطلاعاتی مفید و رایگان در اختیار مخاطبانتان قرار می‌دهید. هر چه این محتوا دیدنی‌تر و مفیدتر باشد، مخاطبان بیشتری را جذب می‌کند و حتی مخاطبان کهن را دوباره به وب‌سایتتان می‌کشاند.
به‌این وسیله می توانید برای شرکت خود رجوع و برگشت سرمایه یا ROI ساخت نمائید. در همین راستا اعتنا شمارا به آمار و ارقام تحت جلب می‌کنیم:
- بازاریابی محتوایی نسبت به شیوه‌های سنتی بازاریابی تا 3 برابر بیشتر کاربر جذب می‌کند؛ در حالی که 62 درصد کمتر هزینه دارد.
- شرکت‌های کوچک و متوسطی که از بازاریابی محتوایی استفاده می‌کنند نسبت به شرکت‌هایی که بازاریابی محتوایی را ندید میگیرند تا 162 درصد بیشتر مشتری می گیرند.
- 61 درصد از خریدهای آنلاین نتیجه ها تأثیر بی واسطه محتواست؛ مشتری یک پست بلاگ را می‌خواند و به خرید متقاعد می گردد.
- شرکت‌هایی که هر ماه بیشتراز 16 پست منتشر می‌کنند تا سه و نیم برابر بیشتر از شرکت‌هایی که صرفا 4 پست در ماه منتشر کرده‌اند ترافیک می گیرند.
با تمرکز به مجموع این‌ها می‌اقتدار خاطرنشان کرد محتوا برابر با رشد تجاری میباشد. از همین رو خوب است بدانیم ساخت محتوا چیست و با طریق‌های ساخت و ساز محتوا آشنا شویم تا از این‌شیوه به پرورش استخراج و کارمان کمک کنیم.
ارتباط ساخت محتوا و بهینه سازی
seo برای موتورهای جستجو یا سئو فرایندی است که طی آن رتبه وب‌تارنما برای جستجوهای مرتبط کاهش می‌یابد و شما در شیت اولیه نتایج دیده می‌شوید. از سوی دیگر، بازاریابی محتوایی زیرمجموعه بازاریابی ربایشی (Inbound Marketing) میباشد که طی آن بازدیدکننده‌های سایت در سفر مشتری به سمت خرید هدایت می شوند و این شغل توسط ساخت‌و‌ساز محتوای جالب، اثرگذار و متقاعدکننده ایفا می‌گیرد. با اینکه در لحاظ اولیه، این دو شاید هیچ ربطی به هم نداشته باشند اما خواهیم توانست یک استراتژی برای بهینه سازی طراحی کنیم؛ به عبارت دیگر یک استراتژی بازاریابی محتوایی که با ساخت محتوا برای کلیدواژه‌های بیشتر و در بهره جذب کاربر بیشتر برای وب سایت به بهبود درجه تارنما نیز کمک کند. گوگل نیز با به‌روزرسانی و تغییر الگوریتم‌های خود بعضا از معیارها را نسبت به بعضا دیگر ارجحیت داده و مدیران وب سایت‌ها را به سوی ایجاد کرد محتوایی با آن ویژگی‌های مشخص سوق داده میباشد. به چنین محتوایی که بر طبق با ضوابط گزینش‌شده از سوی گوگل باشد محتوای seo شده می گویند.



نحوه‌های تشکیل داد محتوای با کیفیت و بر طبق بهینه سازی
طراحی استراتژی درین حوزه بسیار اصلی‌تر از تعیین نوع محتواست. برای تشکیل داد محتوای کیفیت عالی نیاز به یک نقشه و استراتژی داشته باشید؛ در غیر این صورت از اهدافتان دور میشوید. یک استراتژی محتوا باید شخصیت برند و لحن بیان مطالب را در لحاظ بگیرد و در عین هم اکنون هیچ زمان از غرض‌تان برای این عمل غافل نشود. به این خواسته پروسه پایین را دنبال نمائید:

1- اهدافتان را از ایجاد کرد محتوا مشخص کنید

در اینجا نیز مانند سایر کمپین‌های بازاریابی سنتی، استراتژی محتوایتان باید هدف داشته باشد. این اهداف می‌توانند مشتمل بر جذب بازدیدکننده برای سایت یا جذب مشتری برای تولیدات باشد. پس از اینکه غرض معین شد، بایستی مشخص فرمائید که بعد از تشکیل داد هر تعداد محتوا بایستی به چه درآمدی برسید.

2- پرسونای مشتری را طراحی نمائید

شروع بایستی ملاحظه کنید با چه کسی کلام می کنید، چطور می‌خواهید با آنان سخن فرمائید و چطور آن‌ها را پیدا می‌کنید.
یک محتوای خوب و چیره بایستی طوری باشد که هر خواننده احساس کند شما مستقیماً با او سخن می کنید. موتورهای جستجو نیز کل هم و غم خود را بر رضایت مخاطب از وب‌وب سایت‌ها نهاده‌اند. هر الگوریتمی که به‌روزرسانی می‌گردد با غرض حذف دست اندرکاران نارضایتی استفاده کننده و بالا آوردن وب سایت‌های کاربرپسند پیش میروند. بنابراین با ایجاد کرد محتوای کاربرپسند حتی با به‌روزرسانی الگوریتم‌های گوگل نگرانی بابت پنالتی و جریمه‌های گوگل نخواهید داشت. چراکه شما در راستای اهداف گوگل قدم برداشته‌اید.
برای اینکه بتوانید این حس رضایت را در استفاده کننده تشکیل داد کنید باید با آن‌ها و مشتریانتان صمیمی و خودمانی باشید. باید آنان را خوب بشناسید همان طور که دوستان قدیمی‌تان را میشناسید. ایرادات و ترس‌هایشان را بشناسید و همین طور با رویاها، آمال و فانتزی‌هایشان آشنا بوده و راهکار رسیدن به آن ها را بدانید. پرسونای مشتری یعنی فردی که قصد دارید با محتوای خود اورا جذب نمائید. این شخصیت نسبتاًً تخیلی بایستی خصوصیات مخاطب هدف شما‌را نمایش دهد یعنی عده ای که به احتمال زیاد از تولیدات شما خوششان میاید و از شما خرید خواهند کرد. تشکیل داد پرسونای مشتری نیاز به اندکی تفحص همدم با پاره ای پیش بینی و گمان داراست.

3- مبتنی بر هجرت مشتری پیش بروید

فرض کنید با «مشکلی» مانند سردرد مواجه شده‌اید. اولین کاری که می‌کنید این می‌باشد که در‌پی «علت» می گردید. علت سردرد می تواند بی آبی بدن، کم خوابی یا بیماری باشد. پس از اینکه نقص‌ را تشخیص دادید، به سمت «راهکار‌های ممکن» خواهید رفت و با مواردی چون نوشیدن آب، نوشیدن قهوه، به کارگیری از آسپرین و... مواجه خواهید شد. موقتی وقت آن است که تعیین نمائید. قهوه بنوشید یا اسپرسو؟ آب یخ بنوشید یا آب ولرم؟ آسپرین بهتر هست یا ژلوفن؟ در نهایت فرآورده مورد نظرتان را خریداری کرده و مشکلتان را حل می‌کنید تا بتوانید با خیال و خاطر سهل وآسان و با ادب در پی شغل و زندگی‌تان بروید.

آنچه گفته شد مصداق بدون نقص مسافرت مشتری بود. این مسیر مشتمل بر فرآیند تحت می‌باشد:

- تدبیر از مشکل یا نیاز؛ درین مرحله مخاطب پیرو اطلاعات بیشتر و تحقیق برای پر‌نور شدن مورد می باشد.
- درپی چاره گشتن در وب
- تصمیم‌گیری؛ یک فهرست بلند بالا از کل راه‌حل‌های ممکن پیش‌بینی کنید و با حذف گزینه‌های ایراد‌دار، با کوتاه کردن فهرست و محدود کردن تعیین‌ها به مشتری در خرید کمک فرمائید.

برای هر مرحله از مسافرت مشتری باید محتوای منحصر ایجاد کرد نمائید و اجازه ندهید بازدیدکنندگان در هیچ مرحله‌ای از سایتتان ریزش داشته باشند.
ضمنا برای هر مرحله باید فرمت مناسبی از محتوا را انتخاب کنید. به عنوان مثال یک بازدیدکننده نو در مرحله تدبیر نیازی به تصویر فرآورده ندارد بلکه برای این مجموعه باید پستی بنویسید تا آنان‌را متوجه نیازهایشان کنید. در واقع آن ها درین مرحله نیاز به یک مشاور دارا‌هستند. وظیفه شما این می باشد که آنان‌را متقاعد کنید تا یقین کنند که کالای شما راهکار نیازشان می‌باشد.



4- محتوای دیرین را تفحص نمایید

تحقیق محتوا می تواند مشمول دستکاری بی نقص متن یا تغییرات جزئی گردد. برای استیناف محتوا از روش زیر استعمال کنید:

آحاد محتوایی که تاکنون ایجاد کرد کرده‌اید در یک جدول مثل اکسل گردآوری کنید.
در مقابل آیتم هر محتوا، کلیدواژه‌ها، پرسونای مشتری، مرحله مهاجرت مشتری و فرمت محتوا را بنویسید.
برای معیارهای مهم مثل تعداد بازدیدهای صفحه، تعداد اشتراک‌گذاری‌ها و... نیز در مقابل هر محتوا یک ستون اضافه فرمایید.
هر پست را در یک ستون دیگر یا با استعمال از رنگ‌های متفاوت گروه‌بندی فرمائید به مجموعه‌های خوب، نیازمند بهبود، نیاز به بازنویسی یا نیاز به ادغام شدن با پست دیگر.
اتفاقاً تبدیل محتوای سابق بی‌کیفیت به محتوای نو کیفیت بالا و اثر گذار یکی‌از تکنیک‌های بهینه سازی می‌باشد که می تواند اثر قابل توجهی بر سئو تارنما و بهبود جایگاه داشته باشد.

5- تبلیغ و اشاعه محتوا

تشکیل داد یک محتوای بهتر، موثر و کیفیت بالا هنگامی هیچ کس آن را نبیند چه منفعت‌ای داراست؟ در دنیای امروز فقط کافی هست اشتراک‌گذاری محتوای خوب را شروع فرمایید تا مردم زنجیره را ادامه دهند و محتوایتان در سراسر وب بچرخد.
اما بایستی تبلیغ محتوایتان را هم بر پایه ی پرسونای مشتریانتان اعمال دهید. بایستی بازرسی فرمایید و ملاحظه کنید مشتریان بالقوه شما بیشتر وقت خود را در کدام شبکه اجتماعی و در کدام قسمت دور و اطراف آنلاین سپری می‌کنند؟ آدرس اینترنتی‌هایی با چه موضوعاتی بیشتر توجهشان را جلب می‌کند و احتمال باز شدنشان بیشتر می‌باشد؟ ابزارهای تحت برای تبلیغ محتوا میتوانند مناسب باشند:

- شبکه‌های اجتماعی
- پست الکترونیک مارکتینگ
- تبلیغات پولی
- پست مهمان
- و ...

یکی‌از‌از سایر از اهداف تبلیغ محتوا خلال جذب کاربر، به چنگ آوردن بک لینک و پیوند برای وبسایت می باشد. همانطور که می دانید بک لینک و پیوند‌ها نقش مهمی در سئو وب سایت و در منفعت بهبود رتبه در فهرست حاصل جستجو اجرا می‌کنند. در واقع شما پس از ساخت محتوا مطابق seo می بایست بهینه سازی خارجی سایتتان را استارت نمایید.

در سئو محتوا به چه مواردی اعتنا کنیم؟
پاراگراف «محتوا فرمانروا است» را زیاد شنیده‌اید، ولی این جمله زمانی درست است که محتوای باکیفیتی ایجاد کرد کنیم. وب سایت فارغ از داشتن محتوای موءثر چیزی برای گفتن و ارتباط با استفاده کننده نداشته و عملا هزینه اضافی برای مالک وب سایت خواهد بود. در نهایت محتوای عالی دارای خلاقیت و اختراع میباشد به نحوی که با مطالعه آن به موردها جدیدی دست پیدا خواهیم کرد. اینکه مطالب نسخه برداری و تکراری در وب سایت نداشته باشیم بسیار مداقه داراست، چرا‌که گوگل به محتوای نو و آپ دیت دقت می‌کند. به این ترتیب با تشکیل داد محتوای باکیفیت و بروز می توانید خلال اینکه حیث گوگل را جلب نمائید، در کاغذ اول گوگل خود را جای دهید.

چه مواردی با محتوای باکیفیت ارتباط دارد؟
به طور معمول، تمرکز بر روی محتوایی کیفیت خوب بالاست، این جمله سؤالاتی را در ذهن میاورد:

چه مواردی باعث میشود محتوای seo دارای کیفیت عالی گردد؟
آیا قابل اندازه‌گیری می‌باشد؟
مهمتر از همگی، آیا می‌توان آن را دوباره تشکیل داد؟
فرمول استاندارد آن اینگونه هست: پژوهش واژه و کلمه کلیدی + نوشتن خوب + سئوی داخلی = محتوایی با باکیفیت
بازرسی واژه کلیدی و سئو
پژوهش واژه کلیدی نگرانی اساسی هر تخصص دارد که میخواهد مطالبی با کیفیتی بالا داشته باشد. استعمال درست از کلمات کلیدی وب سایت شمارا قادر است تا حد زیادی بالا برده و برعکس عدم استعمال غلط از کلمات کلیدی زخم‌های جبران ناپذیری به وب سایت تجارت شما وارد می‌کند. کلمات کلیدی هنوز جزئی از محتوای سئو می‌باشند البته نباید آنها‌را یک جزء اصلی مانند گذشته در حیث گرفت.

آغاز: هنگام نوشتن محتوا اولین شیوه ماهر این است که مطالبی را بنویسید که براحتی می‌توانند با استراتژی سئو موجود تطبیق یابند. درصورتی که چه این یک کدام از اشتباهات رایجی هست که متخصصان در محتوای سئو پیدا می‌کنند اما باید بر روی آن عمل کرد. به عنوان مثال بخش اعظمی از صاحبان بیزنس و متخصصین seo، seo اسکن رایتینگ خود را با تالیف کننده و لیستی از کلمه ها کلیدی که باید بنویسند، واگذار می‌کنند، اما بعید میباشد که مولف واقعا اصول استفاده از لغات کلیدی به ویژه چگالی آن را فهم و شعور کند. این فرمان نتیجه ها محتوا را غیر منسجم و غیر بهینه سازی از صمیم قلب می‌کند. سئو نسخه برداری رایتینگ یعنی تشکیل داد محتوایی گرانبها و اثرگذار که با رعایت اصول روی عبارت کلیدی خاصی متمرکز شده است.
دوم: وقتی که مطالعه کلمه کلیدی برای محتوای جدید اجرا می‌دهید، فراتر از دیتا را نگاه کنید، مطمئنا ابزارهای seo مواردی را درباره‌ی حجم جستجو و سطح رقابت بیان می‌کنند اما آیا به ما می توانند بگویند که چه محتوایی با کاربران تعامل دارااست؟ به این ترتیب ابزارهای بهینه سازی طرز‌ای ندارند که به کارشناس امداد کنند تا بیابند چه نوع محتوایی واقعا با کاربران تعامل تشکیل داد می‌کند. جاری ساختن جستجوی گوگل برای لغت ها کلیدی غرض به شما کمک می‌کند تا کلمه کلیدی مناسبی را بیابید که برتر باشد و دارای مرتبه‌بندی بالایی باشد. این فرمان باعث می‌شود که محتوایی سئو مبنا بنویسید که مطمئنا برای نویسنده در جذب مخاطبان مورد نظر موءثر خواهد بود. با نوشتن محتوایی کیفیت بالا بالا، مسلما می‌اقتدار جایگاه‌بندی را با تمرکز به استراتژی seo خوب ارتقا اعطا کرد. این مورد بایستی تمرکز اصلی شما به عنوان مولف بهینه سازی باشد.
در نهایت: رتبه‌بندی شما ممکن میباشد با تمرکز به سئوی خوب ارتقا یابد، البته اکثری از عوامل دیگر وجود دارند که باید در حیث گرفت. آیا مخاطبان شما کل پست را می‌خوانند؟ آیا آن را به اشتراک می‌گذارند؟ آیا calls to action شمارا تعیین می‌کنند؟ این موادتشکیل دهنده می بایست تمرکز مهم شما در نوشتن‌تان باشد. اطمینان نتیجه ها فرمایید که در کنار کلمه و واژه کلیدی خود، یک طرح کلی مناسب وجود دارید. همچنین این نکته مهم را در لحاظ بگیرید که چگونه میتوانید به هدایت نرخ تبدیل خود امداد کنید.
بیشتر بخوانید: تحقیق لغت ها کلیدی چیست ؛ معرفی ابزارهای کیورد ریسرچ

1- محتوای خود را سازماندهی نمایید

یکسری وقت یکبار دارای ایده‌ای برای محتوای نو میباشید و دست به اتومات میشوید؟ برای یک متخصص بسیار اساسی هست که سازماندهی کند. یک مولف بایستی استراتژی جهت نوشتن یک محتوا برای ساخت طوفان مغزی داشته باشد؛ طوفان مغزی رویکردی می باشد که افراد از طریق آن تشویق می‌شوند تا به طور متفاوتی اندیشه کنند و ایده‌هایی به دست آوردند که در صدر ممکن است خنده‌دار به لحاظ برسد، ولی با مقداری پندار شاید بتواند به روش‌حلی خلاقانه تبدیل شود. محتوای خود را به قسمت‌هایی سازماندهی نمائید که منسجم می‌باشند و خواننده دوست دارااست؛ به عبارت دیگر اساسی میباشد که بازرسی نمائید چه محتوایی در کجای وبسایت شما مناسب میباشد و بهترین هدف را ارائه می‌‌دهد. همچنین باید تصمیم بگیرید چه‌طور از لینک‌های داخلی به کار گیری نمائید. داشتن یک طرح هم در سازماندهی کلی یاری می‌کند و هم به شما یاری می‌کند تا بدانید در کجا کمبود دارید تا بتوانید در حین بعدی بر روی آن فعالیت نمائید.

2- آیتم درستی و اعتبار

اصطلاح صداقت و اعتبار مانند فرمولی جعلی درباره ی سئو میباشند، البته زمانی آنها‌را در امر نوشتن محتوا به کار ببریم نقش حیاتی را برای متخصصان جاری ساختن می‌کنند؛ چرا‌که ترکیبی از صداقت و اعتبار ترافیک بیشتری را به سمت تارنما هدایت می‌کنند. هنگامی که ترافیک بالایی به وبسایت هدایت می‌شود در فایده می توانید محاسبه فرمایید چقدر محتوای معتبر در مورد بهینه سازی اهمیت دارد. ترفندها و تاکتیک‌های زیادی وجود دارا‌هستند تا ترافیک را به شیت خود هدایت فرمائید البته مهمتر از همگی این است که کدام شیوه لیدهای حقیقی را به تارنما می آورند و تنها وقتی این امر ممکن است که محتوای معتبری در تارنما قرار داده باشید، از این رو این محتوا به آسانی میتواند استفاده کننده را متقاعد کند تا فرآورده یا سرویسی را به صورت آنلاین خرید کنند.

امروزه برای بدست آوردن فایده بیشتر، افراد در اکنون تمرین تاکتیک‌های بازاریابی سایه دار (shady marketing) می باشند و متدهای سنتی ویرایش شده به سادگی دیگر برای صاحبان بیزنس در حین بر دوران کار نمی‌کند. سعی برای محتوایی که همدم با اعتبار و درستی باشد مسلما یاری خواهد کرد متخصصان ترافیک بیشتری را اینک و هم در آجل به دست آورند. محتوا باید سئو از صمیم قلب و اخلاقی باشد تا بتواند به راحتی درجه بالایی در وب آورده و ترافیک قابل توجهی را در تارنما بیاورد. در غیر اینصورت افراد ممکن میباشد مشتریان فعلی خود را پس از مدتی از دست بدهند.

3- کاربر مقصود خود را بشناسید

نوشتن محتوای معتبر برای متخصصان کفاف نمیدهد، به این دلیل‌که برای آن ها نیز اصلی است مخاطب مقصود درست را بیابند و بر این اساس اطلاعات را برای متقاعد کردن خواننده ارائه دهند. برای متقاعد کردن خواننده اصلی هست تا انتظارات استفاده کننده مقصود و آنچه را که در پی آن هستند را بدانید. زمانی که مولف کاربر هدف را می‌یابد در منفعت قادر است به آسانی اطلاعات مهم یا حقایق جالب مرتبطی را که در ادامه آن می باشند را بنویسد و این تمرین مطمئنا به متخصصان کمک می‌کند تا نیاز فوری خواننده را برآورده کنند.



در هنگام نوشتن محتوا، متخصص می‌تواند ایده‌هایی در محتوا برای تعامل و زنده بودن متن بدهد و از زبانی جذاب و بروز استفاده کند که آن ها را بیشتر جذب کند. اینها برخی از روش‌هایی میباشند که متخصصان میتوانند برای شناخت مخاطب غرض به شغل ببرند و بر روی آن‌ها بیشتر شغل کنند تا توجه مخاطب را به سمت محتوای خود جلب کنند. در شرایطی‌که محتوا به نه با دقت به مخاطبان مقصود شما درج شده باشد، در سود به زودی میتوانید لید (مشتری راغب) به دست بیاورید و در شرایطی‌که محتوا با دقت به مخاطب هدف شما نوشته نشده باشد بدین ترتیب پول خود را از دست خواهید اعطا کرد.

4- تعاملات کوچک (Micro-Engagement) تفاوت تشکیل داد می‌کند

همیشه نوشتن محتوای وقت گیر ممکن میباشد یک استراتژی موفقیت آمیز برای یک حرفه‌ای نباشد. نگه داشتن خواننده در صفحه محتوا و سرگرم کردن آن با محتوا بسیار اختلال هست. هنر Micro-Engagement می تواند سئوی محتوای شما را بالا بکشد. هنگامی که میخواهیم تاکتیک‌های مختلفی را امتحان کنیم اصلی است که کاربران با بعضی از نوشته‌های خوب، جذاب و آموزنده سرگرم کنیم تا خواننده ارتباط برقرار کند و آنان را شادمان کند. اینجا جایی میباشد که باید درک صدق از کاربر هدف خود داشته باشید. شما می بایست بدانید چه نوع محتوایی قادر است خواننده را مشغول کند. امتحان رویکردهای گوناگون و نگاه ‌کردن به نتایج می تواند نحوه نه برای داده کاوی باشد تا مشاهده کنید چه کاری را باید و چه کاری را نباید اعمال دهید. پیرو برخی پیشنهادات برای ارتقای Micro-Engagement بیان شده میباشد:

لیست‌های شماره‌دار یا بولت دار
عکس‌های گیرا و جالب مرتبط با محتوا
GIFهای خنده‌دار
ویدئوهای آموزنده و جذاب
اینفوگرافیک‌ها
آزمون یا نظرسنجی
طراحی بصری جذاب
Calls to action
متن بولد شده
سؤالات متفکرانه
روایت‌ها
مثال‌ها
نکات اثر گذار
تعدادی از این ایده‌ها را به سئوی محتوای خود اضافه کنید و تفاوت را ملاحظه کنید. با گذشت زمان، شما متوجه خواهید شد که مخاطبان شما چه چیزی را دوست دارا هستند، چه چیزی آن ها را سرگرم می‌کند و چه چیزی آنها را وسوسه می‌کند تا اقدامات خاصی را بر روی وبسایت اعمال دهند، این لیست کامل نیست، موارد متعدد را به کار ببرید تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

5- تازه بودن محتوا و تحقیق رقابتی

خواننده‌گان با خواندن محتوای تکراری خسته میگردند، تازه بودن معمولا به محتوایی نو و جدید در وبسایت شما اشاره دارد. حتی می بایست فراتر از آن هم پیش رفت؛ به عبارت دیگر شما باید ایده‌های منحصر به فردی را ارائه دهید. چگونه می بایست اینکار را انجام دهید؟



با تولید تجزیه و بازرسی قابل رقابت که بخشی از استراتژی محتوای بهینه سازی شماست. براین اساس اصلی است که محتوای تازه یار با به حساب آوردن (تجزیه و محاسبه) قابل رقابت ارائه نمایید. به هر تارنما بهینه سازی یا دیجیتال مارکتینگ رجوع‌نمایید و تجزیه و استیناف فرمائید چه‌گونه محتوای رقابتی و نو در آنجا وجود دارد و این فعالیت می تواند شیوه خوبی برای وبسایت به غیر از کلمات کلیدی باشد. هر وقتی که میخواهید نصیب جدیدی از محتوا را بنویسید نگاهی بیاندازید که رقبای شما چه کاری اجرا می دهند و در لحاظ بگیرید چه طور می‌توانید آن را به یک سود تبدیل کنید. اما به خاطر داشته باشید که بازنویسی، دستکاری و عمل بر روی مسئله مشابهی که رقبا از آن به کارگیری کرده‌اند طرز خیر نیست و به شما به هیچ عنوان یاری نخواهد کرد.

6- دیتا تمامی چیز می باشد

برای رویش بیزنس خود، اصلی است که دیتای واضحی از محتوای سئو داشته باشید. به عبارت دیگر به سادگی نمی‌توانید محتوای سئوی خیر بدون نگاه کردن به دیتا تشکیل داد فرمایید. سئوکارها و صاحبان بیزنس به طور یکسان می بایست بدانند که چه محتوایی عالی کار می‌کند و چرا. اساسی است که نرخ تبدیل را ردیابی فرمائید و تجزیه و مطالعه فرمایید چه چیزی بیشتر اثر می‌کند و چه چیزی را بایستی در وهله بعدی بیان کنید. این نوع تجزیه و مطالعه دیتا به متخصصان کمک خواهد کرد تا شعور کنند که چه نوع محتوایی باید در بعدی تهیه کنند تا بتواند برای سودمندی دستیابی و کارشان بهترین باشد.



تجزیه و بازرسی نه صرفا سکو شما را از لحاظ ترافیک علامت می‌دهد، بلکه زمان ماندن روی برگه، نرخ پرش و دیگر معیارهای نفیس را نشانه میدهد، در بهره می‌توانید متوجه شوید محتوا به چه شکل شغل می‌کند. بدون این دانش مانند فردی نابینا می‌باشید. بدین ترتیب تجزیه و به حساب آوردن بهترین رسانه است تا درک نمایید چه مواردی می تواند در این باره شغل کند. دنبال کردن دیتا به طبع به متخصصان کمک می‌کند تا تجزیه و تفحص کنند که آیا آنها در مسیر درست حرکت می‌کنند یا خیر. دنبال کردن رسیدگی دیتا حتما به سازمان‌ها کمک خواهد کرد رویش کنند و قدرت خود را برای کسب و کار با با کیفیت بهبود دهند.

7- طرز خاتمه دادن محتوا

برای متخصصان اصلی میباشد به طوری محتوا را بنویسند که به حیث گردآوری شده و خاتمه یافته باشد. این یکی اصول بهینه سازی است تا بیشتر و بیشتر افراد به سمت وبسایت جذب شوند و نرخ پرش کاهش یابد. محتوای جذاب نه صرفا نرخ تعامل بهتری را ساخت می‌کند بلکه اعتبار برند را افزایش می دهد. همچنین منجر می‌شود ترافیکی را که سزاوار آن می باشید به سایت هدایت گردد.

اشکال فرمت محتوا برای وبسایت
همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، فرمتی که برای تشکیل داد محتوا در نظر میگیرید به چند چیز بستگی دارااست:

- مرحله‌ای از هجرت مشتری که خریدار بالقوه در آن جای‌دارد
- پرسونای مشتری

قبل از انتخاب فرمت مناسب برای ایجاد کرد محتوا باید بدانید اشکال فرمت برای ساخت محتوا چیست؟

- پست بلاگ
- کلیپ
- اسلاید
- گرافیک
- کتاب الکترونیکی
- گزارش نتیجه ها مطالعه
- پادکست
- و هر آنچه که به حیث شما می‌تواند برای مخاطبانتان اثرگذار باشد.

توجه داشته باشید که در یک وب‌تارنما باید از انواع مختلفی از فرمت محتوا استعمال شود، نه اینکه تنها از یک فرمت استعمال نمایید و سایر فرمت‌ها را به دست بیماری آلزایمر بسپارید. هر فرمت درصورتی که در جای مناسب خود به فعالیت برده شوند می توانند بیشترین بازدهی را داشته باشند. به عنوان مثال:

در مرحله دانایی: پست وب لاگ، اینفوگرافیک، جدول حاوی نکات، کتاب الکترونیکی، بازی، پرسش و پاسخ
مرحله چاره‌ها: پادکست، وبینار، جداول مقایسه، کاربرگ
مرحله تصمیم‌گیری: دموی آیتم‌ها، امتحان بدون‌پول محصول، راهنمای مال، مشورت، کد تخفیف


نکات اساسی در تشکیل داد محتوا
برای فراهم‌سازی محتوا یک‌سری مرحله اساسی وجود دارد که عبارت‌اند از:

1- پیدا کردن کلیدواژه

با تنظیم پرسونای مشتری متوجه خواهید شد که مشتری بالقوه شما بیشتر به چه موضوعاتی علاقه‌مند است و چه سؤالاتی ممکن می‌باشد داشته باشد. همین‌جا بهترین نقطه آغاز میباشد. تنها کافی میباشد این حدسیات خود را در مقیاسی تبارک‌تر پیاده فرمایید تا از بهره‌نصیب بودن آنان یقین نتیجه ها نمائید. بدین منظور از مطالعه کلیدواژه استفاده میکنیم. در استیناف کلیدواژه حجمی که هر کلیدواژه مشخص و معلوم در یک زمان مشخص جستجو می‌گردد را به دست می آوریم تا ببینیم آیا ارزش سپری کردن زمان و سرمایه برای تشکیل داد محتوا داراست یا خیر. برای مطالعه کلیدواژه خودتان را جای مشتری بگذارید و سؤالاتی که برای سرچ کردن به ذهنتان می رسد را روی یک ورقه بنویسید. آن گاه در مورد حجم جستجوی عبارت‌های نوشته‌شده تفحص فرمائید. به این خواسته میتوانید از وب‌وب سایت‌هایی چون google trends ، KWfinder ، LSI keywords یا ... استفاده فرمایید.
کلیدواژه‌هایی که تعیین می کنید در عین اینکه باید لبریز سرچ باشند، می بایست از نظر رقابتی در حدی باشند که بتوانید در آنان مرتبه خیر دستیابی نمایید. معمولاً توصیه میشود از کلیدواژه‌های زمان بر به کارگیری کنید که رقابت در آن ها کمتر میباشد.

2- ایده پردازی

بعد از اینکه کلیدواژه‌های مناسب را مشخص کردید بایستی با شیوه طوفان فکری یا brainstorm برای هر کلیدواژه یک سری ایده برای مسئله محتوایتان بر روی ورقه بنویسید و موضوعات مهم و فرعی که قرار میباشد برای آنها نوشته‌علمی بنویسید به صورت نمودار مشخص و معلوم فرمایید.
به این ترتیب در انتهای این مرحله چندین نمودار خواهید داشت که هریک موضوعات مرتبط با هم با نمایش می‌دهد. موقتا وقت این میباشد که روز‌نگار محتوایی خود را معلوم فرمائید و آغاز به ایجاد کرد محتوا کنید.

3- فرمت محتوا

محتوایی که قصد دارید ایجاد کرد کنید می تواند با هر فرمتی باشد، پس فرمت آن را مشخص و معلوم نمائید. اصلی نیست چه فرمتی را تعیین می کنید، هر فرمتی که باشد می‌توانید فرایند زیر را در باب آن به کار ببرید:

- برای پرسونای مخاطب خود بنویسید. با بیان خودشان با آن‌ها سخن فرمایید؛ حتی از مزاح‌ها و تکیه‌صحبت‌های خودشان استفاده فرمائید.
- برای اینکه مخاطب را به خواندن محتوا ترغیب نمایید از توصیفات متا، عنوان و مقدمه برای متقاعد کردن کاربر به بازرسی ادامه متن به کارگیری فرمائید.
- یک چیز جدید و مخصوص خلق و خوی فرمائید نه اینکه اطلاعات موجود در نت را برگردانید. حتی خوب این می باشد که برای اثرگذاری عالی بر روی مخاطبان یک سبک تازه یا منبع جدید معرفی کنید.
- در هر محتوا صرفا به یک ایده بپردازید. خواننده را با مخلوط چندین مورد نسبتاًً مشابه در یک محتوا گیج نکنید.
- ساده و جاری بنویسید. استفاده از کلمات و قلمبه و سلمبه یا تکرار بیش تر از حد کلیدواژه نمی‌تواند منجر عالی شدن متن شود.

عده بندی

محتوا نصیب کلیدی موفقیت شما در دیجیتال مارکتینگ میباشد و هر جایی نگاه فرمایید بدون داشتن انواع فرمت‌های محتوا حتما کارتان به نقص‌ برمی‌خورد. گاهی یک نوشته‌ی‌علمی، یک عکس یا ویدئو قادر است فروش شما را یکسری برابر کند. برای ساخت محتوای ماهر می بایست نکات زیادی را بدانید که در‌این مقاله به آنها اشاره کردیم.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.